Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köra någons bil under löneutmätning. Vad händer ?

Blir det automatiskt utmätning om man blir stannad av polisen? Även fast man har löneutmätning som man sköter varje månad
Inte automatiskt, det är väl en manuell handling som skall göras.
Löneutmätningen saknar betydelse i fallet.

Blir det automatiskt utmätning om man blir stannad av polisen? Även fast man har löneutmätning som man sköter varje månad
Att du har löneutmätning som rullar på varje månad har ingen som helst koppling till att möjligheten finns du kan få tillgångar såsom kontanter, sparade pengar på konton, dyra saker i hemmet, bil mm utmätta.
Så m a o du kan få besök hemma under pågående löneutmätning där man kan vilja kolla på vad du äger och om det finns något av värde. Och bilen kan utmätas om du stoppas i en kontroll o polisen gör en kontroll där o då mot KFM.

polisen kontaktar inte Kronofogden varje gång någon blir stoppad. När polisen gör en kontroll kan de ha tillgång till viss information om skulder eller betalningsanmärkningar, men det är inte standardprocedur att alltid kontakta Kronofogden. Det beror på situationen och vad polisen letar efter. Om det finns misstankar om brott eller om det är relevant för ärendet kan de dock göra en djupare kontroll.

Man har löneutmätning för att man inte skött betalningar.
Nu är det arbetsgivaren som har ansvaret att sköta sig varje månad.

polisen kontaktar inte Kronofogden varje gång någon blir stoppad. När polisen gör en kontroll kan de ha tillgång till viss information om skulder eller betalningsanmärkningar, men det är inte standardprocedur att alltid kontakta Kronofogden. Det beror på situationen och vad polisen letar efter. Om det finns misstankar om brott eller om det är relevant för ärendet kan de dock göra en djupare kontroll.
Jaha ok. Jag har dock läst att många bara blivit stoppade och så har polisen ringt KFM och därmed gjort utmätning direkt

Jaha ok. Jag har dock läst att många bara blivit stoppade och så har polisen ringt KFM och därmed gjort utmätning direkt

Det är nog vinkeln personerna gärna vill framhäva

Jaha ok. Jag har dock läst att många bara blivit stoppade och så har polisen ringt KFM och därmed gjort utmätning s
Tror inte att polisen bara stoppar någon bara för den personen har skulder hos kronan,måste vart flera faktorer inblandade. Är du en vanlig Svensson som sköter sig och inte kör en så dyr bil så tror jag inte att det ska vara ett problem. Jag har själv skulder hos kronan och kör en bil för ca 35k aldrig haft problem vid en poliskontroll OBS bilen står oxå på MITT namn

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp