- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Gör polisen alltid slagningar i KFM:s register vid vanliga rutinkontroller såsom nykterhetskontroll?
Jag tror det dyker upp när dom kollar körkort/personnummer
Gör polisen alltid slagningar i KFM:s register vid vanliga rutinkontroller såsom nykterhetskontroll?
Snygg integration som kommit på plats.Jag tror det dyker upp när dom kollar körkort/personnummer

Alright! Då är det bara att för egen del lägga ned att köra sambons bilJag tror det dyker upp när dom kollar körkort/personnummer

Trams. Som en person som haft kf i hasorna i många år har cash alltid varit king.Nej,
För du har då en säljare och bör ha fått ett kvitto.
Har du haft pengarna i madrassen så finns det spår från uttag, såvida du inte har jobbat svart (men då är du ju kriminell i lagens mening och bilen ska inte vara din ;-) )
Så för att summera, är pengarna "vita" och du har erhållit bilen på korrekt vis så har du inget att oroa dig för.
Lagen ser inte ut som du tyckerTrams. Som en person som haft kf i hasorna i många år har cash alltid varit king.
Oavsett om jag pantat burkar/vunnit i poker eller fått tillbaka utlånade pengar i kontanter så är det väl ändå staten som bör ha bevisbördan och inte bilägaren, annars är det en farlig väg vi går.
Har du vunnit på poker så finns det ju spår från hemsidan. Så det är fortfarande inte något bekymmer. Har du pantat 70k i burkar så borde du lagt den energin på att arbeta av dina skulder istället.Trams. Som en person som haft kf i hasorna i många år har cash alltid varit king.
Oavsett om jag pantat burkar/vunnit i poker eller fått tillbaka utlånade pengar i kontanter så är det väl ändå staten som bör ha bevisbördan och inte bilägaren, annars är det en farlig väg vi går.
Jag spelar inte poker online. Och burkarna var en metafor för "skit du i hur jag tjänat ihop pengarna till bilköpet. Bevisa att de kommer från brottslighet eller var tyst".Har du vunnit på poker så finns det ju spår från hemsidan. Så det är fortfarande inte något bekymmer. Har du pantat 70k i burkar så borde du lagt den energin på att arbeta av dina skulder istället.
Jag spelar inte poker online. Och burkarna var en metafor för "skit du i hur jag tjänat ihop pengarna till bilköpet. Bevisa att de kommer från brottslighet eller var tyst".