Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köpa tid

Jag sitter i skiten, men har en sista "lösning" som jag arbetar på...men den lösningen kommer att ta ett par månader, om nu ens den lösningen är möjlig.
Jag kommer inte ha råd att betala alla lån denna månad, så jag undrar helt enkelt om någon har ett tips på vilka jag ska prioritera, utifrån att köpa mig tid...Dvs, vilka långivare vet ni är snabba på att skicka till inkasso?
Långivare som jag ska betala denna månad:
DNB 3500; Marginalen 3800; Resurs 2800; Lumify 2949; Flexkontot 500; Brixo 500; Binly 1863; Saldo 999; Fairlo 933; Credify 1855; Facit 1139; Tryggkredit 873
Är det någon som har erfarnehet av att förhandla med någon av aktörerna, sänt månadskostnad, etc?
Någonstans inbillar jag mig att det är viktigast att prioritera aktörer som Lumify och Credifi?

Kolla om du kan få betalningsfrimånad hos DNB, Marginalen, Resurs. De flest aktörer skickar till inkasso efter 3 missade betalningar. Lumify och Credifi skickar i vissa fall direkt till KF efter ca 100 dagar.

Du kan också "rotera" dina betalningar om det bara handlar om ett par månader.

Hur ser din "sista lösning" ut?

Tack för svar.
Marginalen ligger jag efter med, så stämmer av med dem varje månad. Men funderar på att hoppa över DNB och kanske även Resurs den här månaden. Och chansa på att de inte skickar till inkasso/KF direkt.
Min sista lösning är att låna av min arbetsgivare, så att jag får bort alla dåliga lån med ockerräntor.

Den sista är bästa lösningen. Annars skulle jag hoppa över binly/credifi/ lumify . De skickar inte vidare först om 100-150 dagar. Du bör först bli av med de tre. Så be arbeesgovare om de kan hjälpa dig att bli av med de dåliga lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp