Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Köpa soffa på avbetalning med hög riskprognos

Så bra att de ändrat från Uc till creditsafe!!!

Varför de gör det tror jag är antagligen för att de har lagt in bevakning på kunder eller för att man som i mitt fall efterfrågat ett uppskov. JAg fick beviljat att skjuta fram två veckor en räkning fr Tele2 på ca 400 kr och för det tog Lindorff en blank UC!!!!!!!!!!!!!!!!! Men det var 1-2 år sedan.
Vet du vad som menas men ”bevakning” jag fick ju oxå brev från UC om att de satt mej på bevakning?

Tycker ändå det är konstigt att man kan ha 99% i UC-risk med noll anmärkningar och 100.000 i lån och krediter.
Känns som att vissa av oss här borde ligga på 400% då :D

Vet du vad som menas men ”bevakning” jag fick ju oxå brev från UC om att de satt mej på bevakning?

Att varje gång det händer ngt som rör din ekonomi så tas det en uc av den som beställt bevakningen (oftast inkassobolag)

Idag fick jag brev i Kivra från UC att det tagits uc på mig, det var SectorAlarm via PayEx som tagit uc, ligger efter med 2 fakturor så det är väl därför.

Tycker ändå det är konstigt att man kan ha 99% i UC-risk med noll anmärkningar och 100.000 i lån och krediter.
Känns som att vissa av oss här borde ligga på 400% då :D
Min riskprognos hade länge varit 6%. När jag fick ett kreditkort fr Collector med 5000 kr gick det upp till 13%. Sen övertrasserade jag kortet med 111 kr och det gick upp till 34%. Fick ett föreläggande för ca 10 dagar sedan och i kreddy står det nu 74%.
Har aldrig haft anmärkning, men väldigt låg inkomst.

Åh det är ingen som förstår.
Jag har aktivitetsersättning och bostadstillägg på grund av psykisk ohälsa. Och den psykiska ohälsan är boven i allt detta eftersom jag lider av svår OCD
Det är liksom något som säger till mig att ansöka om denna krediter osv. Jag har tagit alla sms lån som finns, massor med kreditkort och jag har inte kunnat betala eftersom det har gått till inkasso, inte ännu till kronofogden men jag betalar räkningarna i månaden eftersom jag vill göra rätt ifrån mig.
Och så lever jag i en destruktiv relation med en kille som är en drog missbrukare. Jag har redan köpt teve soffa osv men det sålde han för att köpa droger. Han har även tagit massor lån i mitt namn utan min tolltillåt. Köpt mobiler och stulit mitt pass.

Så nu känner ni till situation och hoppas inte jag blir sparkad på när jag redan ligger.

Min inkomst är totalt 9500 i månaden för er som undrar
Men om han har gjort det utan tillåtelse och tagit lån i ditt namn, då borde du anmäla honom! Men förstår om det kan vara svårt :/

Min riskprognos hade länge varit 6%. När jag fick ett kreditkort fr Collector med 5000 kr gick det upp till 13%. Sen övertrasserade jag kortet med 111 kr och det gick upp till 34%. Fick ett föreläggande för ca 10 dagar sedan och i kreddy står det nu 74%.
Har aldrig haft anmärkning, men väldigt låg inkomst.

Föreläggandena ska inte uc visa något om

Föreläggandena ska inte uc visa något om
Det visas inte men jag antar att ett föreläggande påverkar betyget negativt eftersom uc hämtar data från Kfm.
Ett föreläggande tyder väl på obestånd??

Men om du menar att det är inte pga föreläggandet jag fått som kreditbetyget gått upp till 74%... vad kan det annars bero på??? Har som sagt haft 6% under längre tid.

Eftersom förelägganden för privatpersoner inte vosas på en upplysning och kreditbetyg utgår från infon på upplysningen så bör ett bf inte påverka

Eftersom förelägganden för privatpersoner inte vosas på en upplysning och kreditbetyg utgår från infon på upplysningen så bör ett bf inte påverka

ok, skönt i alla fall att veta att det inte beror på det. men skumt då jag varken har någon ny ff eller tagit lån eller ngt annat som skulle synas på uc:n.

Har betalat in på kreditkortet så får jag se om det sjunker. Det var ju väldigt stort hopp från 30 till 74% men det kan då bero på att kreditkortet var övertrasserat med 111 kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp