Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köpa fordon under skuldsaneringen

Vad är det du svarar på med dessa kryptiska inlägg.
Varför skulle det för det första bli ändring i TS skuldsanering?
Det kan ju hända att han får Skuldsaneringen upphävd helt och hållet också.
Men det du sitter och skriver är bara i vanlig ordning för att skämma upp folk och framförallt är det bara ordbajseri.

Det finns ingenting i TS första inlägg som indikerar att han skulle få en högre engångssumma att betala för att en borgenär omprövat så varför börjar du ta upp det?
Ok, då är det som du säger då. Antar du hjälper ts att lösa sina skulder om du nu hade fel.

Så med andra får/kan man inte göra vad man vill (köp) med sparade pengar under en skuldsanering om man vill känna sig säker på att inte behöva betala något extra förutom betalplanen.

Generellt ska man kunna göra det, men den lilla bufferten och det som kommer från betalfria månader blir för de flesta inga jättesummor utan går till inköp av kläder, tandläkarbesök och liknande.
Kan man faktiskt visa att det är genom att lägga buffert och betalfrisummor på hög så bör en eventuell borgenärsomprövning avslås.

Det var ju det han frågade ifrån första början?

"Säg att man köper en motorcykel/atv med sparade pengar under en skuldsanering"

Varför sedan du började blanda in andra scenarion är ju märkligt bara.

Det var ju det han frågade ifrån första början?

"Säg att man köper en motorcykel/atv med sparade pengar under en skuldsanering"

Varför sedan du började blanda in andra scenarion är ju märkligt bara.

Det var nog du som kom med ett annat scenario..

Jag vidhåller mitt svar i alla fall.

Jag har skuldsanering och våran bil börjar säcka ihop, vi vill byta bil och sambon kommer casha den direkt, hennes budget är 80,000

våran nuvarande bil är värd ca 10,000kr

Kan hon köpa en bil utan att jag behöver oroa mig för att det ska bli fråga om omprövning ?
Bilen kommer inte stå på mig

Jag har skuldsanering och våran bil börjar säcka ihop, vi vill byta bil och sambon kommer casha den direkt, hennes budget är 80,000

Kan hon köpa en bil utan att jag behöver oroa mig för att det ska bli fråga om omprövning ?

Det bör vara ett mindre problem än det ts föreslår.
Har inte hört att någon fått omprövning på sådan grund, det innebär inte att det inte hänt dock.
Vet att folk fått avslag pga för dyra fordon på samhörig.

Jag tror det är ganska låg risk.

Men det är klart om det finns någon karen till borgenär som anser att bilen är en dyrare tillgång så kan dom ju alltid ompröva och säga: Hej ni har en bil värt 80.000, vi anser att värdet på bilen är stötande och vill att ni säljer och betalar oss pengarna.
Då lär man få möjlighet att redovisa hur man sparat till den osv och förhoppningsvis blir det avlsag på omprövan om allt är schysst.

Men i teorin så kan både du och borgenär lämna omprövning för vad som helst, när som helst. Om den godkänns eller inte är en annan femma.

Men som sagt - detta verkar inte vara något vanligt problem och jag har inte sett något om det varken på forumet eller på internet, så anser väll att risken är låg.

Tack för era svar
I det här fallet har hon pengar från ett arv då hennes föräldrar gick bort

Ok, då är det som du säger då. Antar du hjälper ts att lösa sina skulder om du nu hade fel.
För att förtydliga så är det inget jag tänkt att göra, mest intresserad av vad man egentligen får göra och inte göra under en skuldsanering.

Jag har ca 1 år kvar nu så väntar nog till dess innan jag köper något av värde :)

Däremot så har jag sparat en hel del under dessa 4 år så skulle inte vara några problem för mig att köpa något för 50 k, med det sagt så säger jag återigen att det är inget jag kommer att göra.

Tack för era svar
I det här fallet har hon pengar från ett arv då hennes föräldrar gick bort
Då är det inte några problem, bara att köpa bilen. Din sambos arv är hennes privata tillgångar och inte kopplat till dig på något sätt, bilen blir också hennes privata tillgång som hon köpt med sina privata medel. Du kan låna bilen också när du vill eftersom du inte har utmätning.

Skulle det mot förmodan bli en omprövning så är det väldigt lätt att bevisa att bilen är köpt med pengar som inte ska omprövas och pengar som inte har någon som helst koppling till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp