Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köpa bil under skuldsanering – tips?

ta det säkra före det osäkra, varför ta risken att bli av med bilen som man köpt, sedan bror priset helt på... tänk på att det kostar väldigt mycket att ha en bil. försäking, skatt, besikning osv osv
Varför skulle man bli av med bilen under skusan?

ta det säkra före det osäkra, varför ta risken att bli av med bilen som man köpt, sedan bror priset helt på... tänk på att det kostar väldigt mycket att ha en bil. försäking, skatt, besikning osv osv
Nu var frågan skuldsanering och inte eventuell utmätning. Men givetvis kan ett fordon vara föremål för eventuell utmätning under pågående skuldsanering om man drar på sig nya skulder som hamnar hos KFMm efter inledande skuldsanering.

fast fortfarande har jag skuldsanering och sedan köper jag en bil för 200 000 :- så kommer ju den troligtvis tas in ?!

https://kronofogden.se/kontakta-oss/fragor-och-svar
1774010281375.png

Såhär skriver KFM

Borgenärer kan ompröva för att ex sälja bilen till att betala på skulder om den har "betydande värde"

Jag hade inte köpt dyrare bil än max 35.000-40.000 kr.

Däremot en förmåns/tjänstebil som jobbet står på är förmodligen inte i farozon, även om den är dyr

Senast ändrad:
Har man skuldsanering så kan man ju knappast ha råd att köpa en bil som borgenärerna anser det värt att begära ompröva för. Och en billig bil i spannet 30-50.000kr kan ju ofta räcka långt under dom tuffa åren med skuldsanering. Man förväntas nog inte heller kunna köpa något som i värde skulle kunna väcka borgenärernas intresse.

haha vet inte om du driver eller bara är helt efterbliven, anses som en tillgång, för det är ett värde över 50tkr
Håll god ton.
Det sker ingen verkställighet under en pågående skuldsanering, förutsatt att man inte drar på sig nya skulder.

Jag hade en bil värd ca 17-18 tusen under min skuldsanering! Var inget problem med det och fanns aldrig på kartan att kfm skulle ta den för att jag behövde den för att ta mig fram och tillbaka till jobbet! Men jag ringde och frågade först för att bilen köptes under min löneutmätning jag hade först och sen fick skuldsanering!
När det börjar närma sig 50 tusen kr klassen så känns det mer osäkert!
Mitt råd till alla är att ringa och prata med kfm om såna här frågor!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp