Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Köpa bil med utmätning

Hej Alla
Blir snart dags att köpa en bil vårat leasingavtal går ut visserligen efter sommaren men månader går fort.
Hur dyr bil får man köpa utan att den mäts ut.
Behöver en någorlunda hyfsad bil då min man har en bit att åka till jobbet.

Hej Alla
Blir snart dags att köpa en bil vårat leasingavtal går ut visserligen efter sommaren men månader går fort.
Hur dyr bil får man köpa utan att den mäts ut.
Behöver en någorlunda hyfsad bil då min man har en bit att åka till jobbet.

Ca 25 tusen. Det är en viss procent av ett årsbelopp så det ändras varje år. Är för trött för att minnas exakta siffran men kronis tycker man ska få ha en skruttig bil så man kan sköta sitt jobb och liv.

27-28k någonstans.

28380, 60% av basbeloppet om jag minns rätt..

Bara att börja spara

Okej basbeloppet vad menas med det för en som är novis ;)

Basbelopp är fastställda belopp som används bland annat för beräkning av olika förmåner eller avgifter. De ändras årligen eftersom avsikten med basbeloppen är att de ska spegla och justera för inflationen i samhället. Det finns flera olika sorters basbelopp.

Ovanstående text stal jag från Wikipedia, men det var för att den sammanfattar det ganska bra. Kika vidare där så ser du olika sorters basbelopp.

Basbelopp är fastställda belopp som används bland annat för beräkning av olika förmåner eller avgifter. De ändras årligen eftersom avsikten med basbeloppen är att de ska spegla och justera för inflationen i samhället. Det finns flera olika sorters basbelopp.

Ovanstående text stal jag från Wikipedia, men det var för att den sammanfattar det ganska bra. Kika vidare där så ser du olika sorters basbelopp.
Okej tack :)

Basbeloppet används till att sätta gränser i tex sjukförsäkring.

Basbeloppet används till att sätta gränser i tex sjukförsäkring.
Okej förstår
Är man jättehård på summan om bilen tex kostar 30000kr ?
Är det nått man ska informera om tex att min man är i behov av bil för att komma till jobbet? Så KFM inte utmäter bilen om vi köper för det belopp som ni skriver.
För KFM vet ju inte varför vi behöver ha bil. För min del funkar det utan det är min man han har långt till jobbet o inga bussar går.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp