Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köp och sälj tråden

Ni som har alla dessa nya iPhone 16 pro nya i kartong hur införskaffar ni dem? Egen avbetalning/abb sen säljer ni telefonerna eller stulna kreditkort köpta på oärligt. Dem flesta som säljer har bara 1-2 inlägg någonsin. Tycker tråden ska stängas helt. Det florerar helt klart stöldgods i mängder här.

Ni som har alla dessa nya iPhone 16 pro nya i kartong hur införskaffar ni dem? Egen avbetalning/abb sen säljer ni telefonerna eller stulna kreditkort köpta på oärligt. Dem flesta som säljer har bara 1-2 inlägg någonsin. Tycker tråden ska stängas helt. Det florerar helt klart stöldgods i mängder här.
Gissar att många tar ut telefoner på avbet eller via abb. För att sen sälja vidare. ”Billiga och snabba pengar”.

Merparten utav dom seriösa bolagen kräver ju att du signerar köpet med bankid om du använder dig utav kreditkort så hur skulle stulna kreditkort hjälpa dig?

Merparten utav dom seriösa bolagen kräver ju att du signerar köpet med bankid om du använder dig utav kreditkort så hur skulle stulna kreditkort hjälpa dig?
Hjälpa mig? Nu har du fått nått om bakfoten. Detta är en sjukt oseriös sälj/köptråd som bör stängas ner, inte vidare diskuteras. Lånforum får ingen som helst provision och allt här gör sig bätte hos Refurbed eller Swappie ist för att agera plattform för snabba affärer av dyra mobiler oavsett hur dem införskaffats.

Hjälpa mig? Nu har du fått nått om bakfoten. Detta är en sjukt oseriös sälj/köptråd som bör stängas ner, inte vidare diskuteras. Lånforum får ingen som helst provision och allt här gör sig bätte hos Refurbed eller Swappie ist för att agera plattform för snabba affärer av dyra mobiler oavsett hur dem införskaffats.
Lägg av med denna ton. För det första har nästan alla forum en köp och sälj tråd och för det andra så har inte du något att göra med hur folk införskaffar sina mobiler. Det är en helt absurd tanke att du eller lånforum ska börja ta reda på hur folk skaffar sina mobiler. Att komma med anklagelser om stulna kreditkort är bara löjligt. Om jag hade ett kreditkort som blir stulet eller borttappat är det spärrat i appen 5 minuter senare, finns definivt ingen tid att sälja kreditkort. Folk går inte runt och tappar bort sina kreditkort och sedan inte spärrar dom. Sen som Terrry säger behövs bank id för att handla med det.

Det stämmer dock att folk tar mobil på delbetalning via abonnemang och säljer här. Det är mycket lättare att gå igenom kreditupplysningen att få en mobil på delbetalning än ett lån/kredit. Ser inga problem eller vad som är oseriöst i det. Folk har rätt att sälja sina mobiler om dom är på delbetalning eller ej bäst dom vill. Skulle du pröva något sådant hos polis eller tingsrätt skulle dom säga om säljaren har ett kvitto för sitt köp så stick härifrån, vad folk gör med sin köpta mobil är upp till dom.

Senast ändrad:
Lägg av med denna ton. För det första har nästan alla forum en köp och sälj tråd och för det andra så har inte du något att göra med hur folk införskaffar sina mobiler. Det är en helt absurd tanke att du eller lånforum ska börja ta reda på hur folk skaffar sina mobiler. Att komma med anklagelser om stulna kreditkort är bara löjligt. Om jag hade ett kreditkort som blir stulet eller borttappat är det spärrat i appen 5 minuter senare, finns definivt ingen tid att sälja kreditkort. Folk går inte runt och tappar bort sina kreditkort och sedan inte spärrar dom. Sen som Terrry säger behövs bank id för att handla med det.

Det stämmer dock att folk tar mobil på delbetalning via abonnemang och säljer här. Det är mycket lättare att gå igenom kreditupplysningen att få en mobil på delbetalning än ett lån/kredit. Ser inga problem eller vad som är oseriöst i det. Folk har rätt att sälja sina mobiler om dom är på delbetalning eller ej bäst dom vill. Skulle du pröva något sådant hos polis eller tingsrätt skulle dom säga om säljaren har ett kvitto för sitt köp så stick härifrån, vad folk gör med sin köpta mobil är upp till dom.
Du precis som Terry lägger ord i munnen på mig. Ni kan båda sluta med det och läsa mitt första inlägg om ämnet ordagrant. Jag har tydligen träffat en öm punkt här. (Väcker en del misstakar även mot er.) Och detta är ett forum. Min åsikt håller jag fast vid hur mycket det än retar dig. Det är min yttrandefrihet. Och tycker du inte om det har du inget på ett forum att göra om du ska skrika rakt ut på det sätter du precis gjorde, det bryter mot reglerna, här diskuterar man, man pekar inte med heka handen. Speciellt inte som moderator. Skapa en egen tråd om ämnet om du vill diskutera vidare. Det här är en köp och säljtråd, inte ett ställe där man skäller rakt ut på dem som ser genomskinligheten i att väldigt mycket oärligt gods postas här dagligen. Rent kriminellt i mina ögon. Och är det inte oärligt är det förbaskat korkat att ett hjälpforum för folk i utsatta ekonomiska situationer får tips att ta en mobil på avbetalning för att sälja för flera tusen mindre än nypris och således göra ytterligare en förlustaffär. Men ja ja jag kan inte rädda hela jorden intressant bara att det där med kreditkort väckte som uppmärksamhet, det är inte så det funkar. Krävs ungefär en timme på valfri darknetpodd för att förstå därav är infon lättillgängligt. Men det är inget för Lånforumet. Det kan diskuteras på sveriges största forum som dem flesta vet vad det heter.

Har ett konto på zalando som har 1310kr då jag har löst in presentkort som ni kan få köpa för 500kr.
Tar endast emot swish

Senast ändrad:
Ingen golfare här som behöver köpa lite golfbollar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp