Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Köp och sälj tråden

Hej

Vill köpa en videokamer eller systemera med 4k ...betalar 50% av värde
Skicka pm om du kan ta på avb

Hej

Vill köpa en videokamer eller systemera med 4k ...betalar 50% av värde
Skicka pm om du kan ta på avb

Detta tycker jag är direkt osmakligt.

Nu ska person X ta en kamera för t.e.x. 10.000 på kredit - få 5.000 "i handen" sen sitta med en skuld på 10.000+ränta.

Till och med smslån och krediter verkar bra mycket mer humana.

Men det är kanske bara jag.

Nu ska person X ta en kamera för t.e.x. 10.000 på kredit - få 5.000 "i handen" sen sitta med en skuld på 10.000+ränta.

Håller med.

Alla dessa köp- och säljtrådar spårar ur känns det som.
Sätter bara fler i skiten eller djupare i den skit man redan befinner sig i.
Det finns andra ställen, Tradera, Blocket mm där man kan köpa och sälja.

Ja du har rätt det är dåligt affär men skulle jag ex betala kontant 8000 av 10000 då är det för min del dåligt affär...
då kan jag själv i stället ta på avb ...
Det var bara förslag

Ja du har rätt det är dåligt affär men skulle jag ex betala kontant 8000 av 10000 då är det för min del dåligt affär...
då kan jag själv i stället ta på avb ...
Det var bara förslag
Jadu. För 50% av priset för en ny vara kan man nog köpa det mesta och lägga ut direkt på blocket till ett högre pris.

Alla dessa köp- och säljtrådar spårar ur känns det som.
Sätter bara fler i skiten eller djupare i den skit man redan befinner sig i.
Håller med.
Tycker inte riktigt de passar sig på ett forum som detta, där många av oss har betalningssvårigheter och är skuldsatta just pga ”köp på avbetalning” osv..
Man hjälper ingen genom att ”gynna” ett sådant köp.

Tycker inte det är så dålig deal.
Skall man vara riktigt strikt så gäller garanti endast första ägaren om det inte är en bil man handlar med.
Även om nu garantin skulle gälla så krävs det att den är köpt i en kedja som finns i hela landet.
Man vill heller inte riskera att stå där o se dum ut när dom säger att varan är inte betald, tyvärr du får inte ut från verkstad innan du betalt alla förfallna avbetalningar.
Och varan kan dessutom finnas till bättre pris i andra butiker än den som säljaren lyckats få handla på avbetalning.

Finns säkert mer risker för köparen som gör att priset måste vara extremt bra för att köpa i mitt tycke.

Sen har jag svårt att förstå varför alla är som utsvultna vargar när det gäller allt med en Apple logga på :O

På Tradera har man köparskydd. Får du ingen vara eller är missnöjd kan supporten i de flesta fall hjälpa dig med kompensation.
Här kastar man ut pengar i tomma intet och får be till Allah att säljaren har goda avsikter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp