- Meddelanden
- 529
- Mottagna reaktioner
- 254
- Poäng
- 447
Det hoppas jag med.
Söker fortfarande efter lite skit via CDON.
Söker fortfarande efter lite skit via CDON.
Från början när den här tråden Köp och Sälj startades så minns jag att en del tyckte att det inte var så bra då det kommer leda till att personer skuldsätter sig ännu mer, vilket alla här ser att så är fallet, i jakten på pengar så köper man saker för 10 000 kr och säljer för 5 000 eller mindre.
Jag kan förstå dilemmat att man är desperat och behöver cash men det är inte anständigt att tjäna på nån som är desperat.
så jag hoppas att den här tråden går samma väg till mötes som "låna" tråden.
Helt rätt.Låter väldigt fint att ni kommit till en lösning. Hoppas innerligt att han håller sitt löfte nu, för er bådas skull. Cred till som.erkänt, cred till dig som vill ge honom chansen att göra rätt för sig.
För nåt år sen sålde jag ett par airpods på marketplace. Köparen skulle hämta utanför dörren och betala med swish pga sjukdom. Jag var hemma hela tiden och visste att bara en person gått i trappan. Ändå skrev hon och hävdade att när hon var där var airpodsen borta. Jag var dock övertygad om att det var hon och skrev till henne att jag kommer göra en polisanmälan och ange henne som misstänkt. Det tog lite tid men så kom det ett erkännande och en hemsk massa ånger. Hon bad om förlåtelse och förklarade. Lovade att betala tillbaks. Det gjorde hon också och jag förlät henne och bad henne att aldrig göra något liknande, för nästa gång kan det sluta med polisanmälan. Jag tycker människor förtjänar en andra chans. Förhoppningsvis kan det räcka som väckarklocka.
Skulder till mc gäng för 10-15 år sedan, idag är de lugnt.Fyfasen vad hemskt! Nog för att man inte ska lura folk men lika lite skenavrätta någon. Hur slutade det?
Fyfasen. Skönt att det lagt sig!Skulder till mc gäng för 10-15 år sedan, idag är de lugnt.