Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kärlek och skulder

Det går absolut!
När jag träffade min sambo vågade jag inte berätta om mina skulder. 6-7 månader in i förhållandet så berättade jag, och hon brydde sig inte alls. Hon hjälpte mig att betala av genom att hon stod för en del hushållsutgifter under denna tiden. När det var ca 20000 kvar så hjälpte hon mig att betala in det sista.
Har nu varit ett par i 13 år :folded: ^^ så självklart kommer du hitta någon som är med dig för den du är och inte bryr sig om bagaget. Vi alla har det, kämpa på! Och det stämmer faktiskt att kärlek kommer när man minst anar!

Jag har levt med skulder sedan 18 års ålder.
Snart 33 år och aldrig haft ett förhållande. 3 år kvar på saneringen nu.

Gav upp allt vad gäller förhållande eller kärlek för 15 år sen. Oskuld också och så lär man dö men det är något jag accepterat. Skulle aldrig blanda in någon extern person när man inte har ordnad ekonomi. Känns inte juste och att träffa någon som oerfaren när man är 36 känns lite sent så det får nog bli att leva och dö ensam men förhoppningsvis med ordnad ekonomi resterande halva av livet. Lite sorgligt kanske men alla kan inte ha tur i livet. Finns folk som har det värre så ska inte klaga. Jag har bra hälsa så är tacksam.
Så sorgligt om än klokt.
Jag lovar dig att kärleken finns där ute för dig var inte rädd för att fånga den. <3

Har samma dilemma så du är inte ensam. Livet är på paus när man har skulder :(. Har fått tacka nej till att träffa en tjej för att hon bor för långt bort. Och jag var på dejt med en annan tjej där hennes största intresse var att resa... Själv så tacka jag just nej till en Spanienresa med polarna. Jag ser inget ljus i slutet av tunneln.

P
Hej

Kan man träffa kärleken eller skstarta en relation med någon som har massa skulder? Löneutmätning/skuldsanering.

Jag vill träffa någon men vågar inte pga alla skulder jag har. Men jag vill inte vara ensam heller. Vad ska man göra?

Är man dömd att leva ensam pga av skulder
Klart det går! Du har ju stått ditt kast gör rätt för dig med skuldsanering/utmätning! Va inte så hård mot dig själv ❤️ bara va ärlig efter ni setts en stund. ( förstår det kan vara jobbig berätta men ta allt som det kommer) Sätter det käppar i hjulet är det inte något att ha. Dömande personer är inget att ha. Det är dina skulder inte personen du träffar som påverkas av dom. Kärlek handlar ej om pengar. Jag va ärlig mot min sambo att jag precis gjort behandling för droger när vi träffades för 2 år sedan. Vad ärligt med allt från start. Hade även tagit återfall 1 månad innan som jag även berätta för henne. Hon gav mig en chans endå. Idag bor jag med henne och hennes dotter på 5 år. Vi har även fått en son ihop som snart är ett år. Jag föll även i spelmissbruk som kom fram nu i augusti när vår son va 4 mån. Allt rasa... men hon stanna med mig endå. Jag har nu även varit spelfri 9 mån... allt handlar ej om pengar. Den rätta kommer. Säger det igen va intr för hård mot dig själv. Du har tagit dittt "straff" och gör rätt för dig.

Jo det går absolut. Så länge du känner dig mentalt redo. Att vara svårt skuldsatt suger ganska mycket energi.
När jag hamnade hos kronofogden med löneutmätning för ca 8 år sen så var jag mitt i ett långvarigt förhållande. Vi hade pratat öppet om mina skulder och jag förklarade vilken påfrestning det skulle innebära för vårt liv då vi inte kunde resa och sånt som man kanske ville göra tillsammans. Han valde att stanna. Tyvärr så sprack det ändå eftersom att jag mådde så fruktansvärt dåligt själv under denna tid så jag orkade inte med att ha ett förhållande.
Jag har dejtat och haft kortare förhållanden sedan dess. Har nu ett större lån som jag betalar varje månad som jag prioriterar att betala in rätt mycket på så när jag börjar dejta någon är jag väldigt öppen med detta från början. Ingen jag har träffat har sett detta som ett problem. Jag vägrar att låta min ekonomi stanna upp mitt liv... jag har redan mått dåligt tillräckligt länge på grund av den. Så nån dag är jag övertygad om att jag hittar rätt.

Senast ändrad:
Finns en del dåligt på området också men det är ju inte efterfrågat.

Har samma dilemma så du är inte ensam. Livet är på paus när man har skulder :(. Har fått tacka nej till att träffa en tjej för att hon bor för långt bort. Och jag var på dejt med en annan tjej där hennes största intresse var att resa... Själv så tacka jag just nej till en Spanienresa med polarna. Jag ser inget ljus i slutet av tunneln.
Detta kan jag relatera med. Är fn singel och senaste dejten jag hade var med en tjej 60 mil från mig. Chansade dock och träffades under en helg, hade det blivit något hade jag alltid kunnat flytta eftersom jag kan jobba på distans.

nu är den ekonomiska delen för mig löst men har andra saker jag vill jobba på innan man hoppar in i spelet igen , mycket yttre faktorer man vill åtgärda för må bra själv (många tappade vikt under covid men jag har nog lagt på mig 20 haha)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp