Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Såhär ser det ut.

Bilagor

• Screenshot_20180301-000514.png
    Screenshot_20180301-000514.png
    310.3 KB · Visningar: 602
Jag har 13.5 nu som ni ser ovan.

Nu när 4 anmärkningar blir 3 (på måndag) tror ni att mitt UC-betyg överhuvudtaget kommer att förändras eller krävs det att man halverar sitt kreditkonto också för att överhuvudtaget se någon förändring på UC-Betyget?

För mig rörde det sig 0,4 neråt när jag gick från 7 till 6 förfrågningar förra veckan så jag håller tummarna för dig! Och även om kontokrediten säkert också spelar in (är det fortfarande 70 procent utnyttjat?) så bör det ju vara i augusti när anmärkningarna försvinner det verkligen kommer skramla till.

Här blir nu 4 stycken 3 om några timmar bara.
Det kommer dock underlätta för mig veterligen (?) tillåter vissa låneföretag upp till 3 anmärkningar. Så det ska bli spännande att se.

Men fan, tycker ändå att jag borde ha bättre score, däremot så misstänker jag att dels krediten jag maxat (använt 9 av 10K) samt antalet förfrågningar påverkar.
För 3 jävla anmärkningar alla äldre än 2.5 år kan ju omöjligen slå så hårt..

Jag tror tyvär att så länge du har historiskt skuldsaldo kommer ditt betyg vara avsevärd sämre.

TomTom.

Så är det ju om ditt skuldsaldo är uppkommet, säg senaste månaden så förstår jag ju dess negativa inverkan på ditt UC-betyg.
Men mitt skuldsaldo är ju 12 månader gammalt om jag räknar rätt, det innebär att UC-s parametrar borde kunna räkna ut att jag snart varesej har anmärkningar eller skuldsaldo historiskt men däremot bra inkomst.

Ledsen men jag tror du får dras med dem i 24 månader eller om du som jag får sekretess på dem.

Ja, dom ska ju vara kvar i 24 månader. Men det jag skrev är att det redan gått 12 månader sen jag fick mina = 12 månader kvar.

Hur lyckades du få sekretess, genom Kronofogden eller UC?
Kan du inte berätta mer?

Jag hade skatteskuld och löneutmätning, tydligen när det var slutbetalt fick jag sekretess(på 1 anmärkning och all skuldhistorik). Fick dock behålla anmärkningen om utmätningsförsök. Betyget gick från 24.4 till 14.4 om jag minns rätt.

Så jävla sjukt.
Mitt UC-Betyg kvar på samma. 13.5

Då jag bara har 3 gamla anmärkningar kvar så måste det fan vara Euroloans kredit som ställer till det för mig.
Har utnyttjat 9000 av 1000.
Betalar jag 5.000 där lär väl fan mitt UC-Betyg kraftigt förbättras??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp