Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

:)

Bilagor

• Screenshot_20201013_112609_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    Screenshot_20201013_112609_com.sec.android.app.sbrowser.jpg
    451.2 KB · Visningar: 247
Alltså det börjar se ljusare ut, utan tvekan. Jag är ljusår mer framme än där jag har varit.

Jag skulle väl behöva ca 300.000 till för att vara HELT (!) i fast. Då hade jag löst alla smålån/krediter/skit + löst dom kreditkorten som påverkar min UC.

Anledningen till att detta sket sig var att jag inte fick Wästgöta men även om 300K låter mycket måste man komma att jag hade mångmiljon i skuld tidigare...

Alltså det börjar se ljusare ut, utan tvekan. Jag är ljusår mer framme än där jag har varit.

Jag skulle väl behöva ca 300.000 till för att vara HELT (!) i fast. Då hade jag löst alla smålån/krediter/skit + löst dom kreditkorten som påverkar min UC.

Anledningen till att detta sket sig var att jag inte fick Wästgöta men även om 300K låter mycket måste man komma att jag hade mångmiljon i skuld tidigare...

med detta betyg borde du få 300k utan problem

Hur ser dina förutsättningar ut nu?

Den här tråden är ganska icke-aktuell nu för min del. Jag har snart lyckats med det jag ville ha lyckats med och alla mina synliga lån kommer att vara samlade till en bra ränta.
Massa bra tips som har framkommit.

Kommer snart att öppna en tråd med dom bästa tipsen men generellt sätt kan man göra det väldigt enkelt.

*Flytta inte fem gånger på ett år.
*Håll er under 5 förfrågningar. Ja det är helt okej att ha både 2 och 3 stycken om du i övrigt har bra saker.
* Kreditkort är jättebra för betyget. @LånaUtanPapper har bra guide om detta men 1 kreditkort - runt 75.000 som är minimalt utnyttjat.
* Blancolån inga problem. Men helst under 80% av er lön.
* Deklarerad inkomst ska helst vara 350.000 och över.

Om man håller sig till allt detta kan du ha blanco på ca 1 miljon, 3-4 förfrågningar och ändå ha under 1% i betyg.

Den här tråden är ganska icke-aktuell nu för min del. Jag har snart lyckats med det jag ville ha lyckats med och alla mina synliga lån kommer att vara samlade till en bra ränta.
Massa bra tips som har framkommit.

Kommer snart att öppna en tråd med dom bästa tipsen men generellt sätt kan man göra det väldigt enkelt.

*Flytta inte fem gånger på ett år.
*Håll er under 5 förfrågningar. Ja det är helt okej att ha både 2 och 3 stycken om du i övrigt har bra saker.
* Kreditkort är jättebra för betyget. @LånaUtanPapper har bra guide om detta men 1 kreditkort - runt 75.000 som är minimalt utnyttjat.
* Blancolån inga problem. Men helst under 80% av er lön.
* Deklarerad inkomst ska helst vara 350.000 och över.

Om man håller sig till allt detta kan du ha blanco på ca 1 miljon, 3-4 förfrågningar och ändå ha under 1% i betyg.

Det du skriver stämmer ganska bra. Med 4 ff (2 äldre än 6mån), 900k blanco, 1,5m bolån, 3 kreditkort på totalt 75k outnyttjade och 460k inkomst har jag 0,6 i betyg. Har dock tidigare med färre ff haft 1,5m blanco med 0,2 i betyg. Allt hänger på få utnyttjade krediter samt få nytagna ff. Vänta 6 mån mellan varje nytt samlingslån och betala alltid av krediter först så hålls betyget på en låg nivå. Belåningsgrad verkar spela en mindre roll än de övriga faktorerna men när man har blancolån > 2ggr inkomst har de flesta banker lösenkrav på åtminstone en del av lånet. Antalet krediter verkar inte heller spela så stor roll på lång sikt då jag har 15 krediter och 12 kreditgivare men på kort sikt kan det säkert spela roll.

Senast ändrad:
Oj ner till 1,2 idag. Har 8 förfrågningar kvar ändå ganska lågt.

Har betalkoll på uc. Ska man våga avsluta den? Står nollad

1.2 med 8 förfrågningar bekräftar min tes ovan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp