- Meddelanden
- 2 404
- Mottagna reaktioner
- 791
- Poäng
- 737
Stora outnyttjade krediter tror jag inte påverkar betyget, däremot kan bankerna bli lite kinkiga i sina kalkyler. Men i ditt fall tror jag inte det spelar så stor roll. Kommer du behöva krediterna efter att du fixar nya samlingslån i maj?Jag började jämka i somras så jag lär nog få en liten smäll men lär bli runt 30.000 på sin höjd kanske?
Däremot kommer jag försöka jämka hela 2020 med och enligt den strategin låna utav staten.
Det enda jag inte kan bestämma mig är hur jag ska göra/jobba/betala av kreditkorten. Dessa är klassade som krediter :
Euroloan 5.000 - Kommer betalas av helt och därmed försvinna ifrån UC. Ska be dom spärra mig på livstid.
Credway 30.000 - KOmmer att hamna på Inkasso och därmed försvinna ifrån maxad kredit på UC.
Bank Norwegian 20.000 kredit - Utnyttjad typ 19.500 nu. Funderar på att lösa denna och avsluta den helt om jag inte skulle få en höjning utan ny UC.
American Express 40.000 kredit - Utnytjad till max. Kostar skjortan. Höjer dom inte min limit måste den tas bort.
Colelctor Bank - 50.000 kredit - Utnyttjad till max. Denna blir svår att lösa då det är ett högt belopp. Vågar man ha 3 olika kreditkort som är minimalt utnyttjade på ett totalbelopp á 150.000 eller är det dåligt för UC:n?
Marginalen Bank - 75.000 kredit - Se ovan.
Korpen undrade exakt samma sak.