Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Förlåt, kanske inte rätt tråd för detta. MEN! Pratade med Tele2 idag angående ett nytt abonnemang. Jag sa att min anmärkning försvinner om nästan 2 veckor och att jag får testa då. Personen svarade då att ”du måste vänta 3 månader efter den försvunnit”. Detta är tydligen, enligt den personen, en ny regel/lag..?!

Tele2 tar bisnode, ta Telia (Sergel)

O dom snackar skit på tele2 för dom kan inte se om din anmärkning gick ut för 1 dag sedan eller 10 år sedan :)

Tele2 tar bisnode, ta Telia (Sergel)

O dom snackar skit på tele2 för dom kan inte se om din anmärkning gick ut för 1 dag sedan eller 10 år sedan :)
Betryggande läsning, tack Terry!! :rolleyes: Jag blev väldigt nojig där inför min kommande låneansökan. :eek:

Är i valet och kvalet huruvida jag ska avsluta mitt Euroloan (10.000 kr) och gå ner ifrån 5 till 4 kreditgivare.
Eller om jag ska låta den vara kvar så bankerna ser "buffert"

Spontant bör det sistnämnda vara bättre för mitt betyg..

Förlåt, kanske inte rätt tråd för detta. MEN! Pratade med Tele2 idag angående ett nytt abonnemang. Jag sa att min anmärkning försvinner om nästan 2 veckor och att jag får testa då. Personen svarade då att ”du måste vänta 3 månader efter den försvunnit”. Detta är tydligen, enligt den personen, en ny regel/lag..?!

Jag plockade nyligen ut en Huawei Mate 20 Pro (värd runt 8-9000 kronor) från Tele2 trots fyra betalningsanmärkningar, så de är ganska snälla. Men ja, de tar Bisnode.

Jag plockade nyligen ut en Huawei Mate 20 Pro (värd runt 8-9000 kronor) från Tele2 trots fyra betalningsanmärkningar, så de är ganska snälla. Men ja, de tar Bisnode.

Sjukt bra mobil!

PS.

Gällande mitt betyg, 20.1% fortfarande. En spännande sak händer nästa vecka.
Nu har jag historiskt skuldsaldo 2 av 24 månader (april och maj 2017) jag är oerhört (!!!) nyfiken på huruvida det gör någon som helst skillnad att ha historiskt skuldsaldo 1 eller 2 utav 24 månader.
Jag är övertygad om att det inte gör skillnad men är ändå nyfiken.

PS.

Gällande mitt betyg, 20.1% fortfarande. En spännande sak händer nästa vecka.
Nu har jag historiskt skuldsaldo 2 av 24 månader (april och maj 2017) jag är oerhört (!!!) nyfiken på huruvida det gör någon som helst skillnad att ha historiskt skuldsaldo 1 eller 2 utav 24 månader.
Jag är övertygad om att det inte gör skillnad men är ändå nyfiken.

Mitt betyg verkar förbättras med 0,1% för varje månad som försvinner. Hade 5,1 i januari, 5,0 februari och nu 4,9.

Mitt skuldsaldo för mars 2017 syns för övrigt fortfarande.

Hur många månader har du kvar efter mars? Då bör mitt gå ner ifrån 20.1% till 20.0% typ på onsdag-torsdag när april 2017 försvinner...Har jag tur slutbetalade jag min skuld tidigt i maj 17!

5 månader kvar. Augusti 2017 är sista historiska.
Blir anmärkningsfri 4 maj, ska bli spännande att se om det påverkar betyget i någon riktning.

5 månader kvar. Augusti 2017 är sista historiska.
Blir anmärkningsfri 4 maj, ska bli spännande att se om det påverkar betyget i någon riktning.

För mig sköt det i höjden och det kommer det att göra för dig med eftersom vi jämförs med folk utan anmärkning, där är det väldigt sällsynt med skuldsaldo (historiskt) så därav så är det bara till att hålla ut till augusti!
Går fort :)!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp