Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Det har visats förut, om utnyttjad kredit är mer än beviljad. På en uc är det ju en tabell med hur det sett ut senaste året, men man ser bara 6 månader, varannan månad, och då är det varannan månad det kommer synas i tabellen att man haft övertrass
Men blir det inte i praktiken varje månad eftersom historiken visas rullande varannan månad?

Nu skjedde det noe helt sjukt med min UCscore. gikk fra 8 til 29% pga jeg prövde å höyne min betalkoll fra 10000 til 15000.

Nu skjedde det noe helt sjukt med min UCscore. gikk fra 8 til 29% pga jeg prövde å höyne min betalkoll fra 10000 til 15000.

Det kan nog inte bero på Betalkoll, dom tar en "MicroUC" såvida dom inte börjat köra en synlig variant...

Om övertrassen är både en jämn och ojämn månad så
Nu visas exempelvis 2018-10 & 2018-12. När uppdateringen sker efter 15/2 så redovisas väl 2018-11 & 2019-01? Vid uppdatering efter 15/3 2018-12 & 2019-02.

Nu visas exempelvis 2018-10 & 2018-12. När uppdateringen sker efter 15/2 så redovisas väl 2018-11 & 2019-01? Vid uppdatering efter 15/3 2018-12 & 2019-02.

Det stämmer. Så det är inte varannan månad utan alla månader syns bara det att det syns på det sättet som du redogör för.

En annan sak som slog mig, nu när jag via Lendo tog Wasa Kredit. I samma veva tog ju alla Lendos (20?) banker en micro-UC på mig också.
Är det något som kan vara till min nackdel när samlingslånet ska tas?

Jag vet att en micro-UC inte registreras men jag menar mer om jag ska välja Remember säger vi, då har dom ju tillgång till min "gamla" historik där jag hade skuldsaldo exemplevis?

nu har jeg funnet ut hva som skjedde. hadde en rekning i norge som jeg ikke hadde bealt og den ble sendt over til kronefogden her i sverige. betyr det at jeg får annmerkning da eller kan jeg bare betala de den så ordner det seg

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp