Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

Off-topic^ men bra jobbat på din resa Terry. Har läst igenom oändligt med dina svar och märker att du är en riktig kämpe. Drömmer om dagen jag har ditt nuvarande UC. :facejoy: Hoppas det droppar ordentligt efter dom här sista förfrågningarna!

Hey!

Det tar inte alls så lång tid som du kan tro.
https://www.xn--lnforum-exa.se/thre...-vi-mitt-kreditbetyg.7671/page-78#post-182163
Där har du mitt betyg för bara 3 månader sedan - jag hade alltså 50% i UC-risk (!!) går du ytterligare en månad eller två tillbaka så hade jag cirka 80% (!!!) i UC-Risk...
Så sjukt snabbt kan det gå om du är taktisk och strategisk.
Jag skulle nog påstå att det ända hindret är betalningsanmärkning/KF ärende. I övrigt gäller det bara att vänta ut sina förfrågningar.
Hjälper dig gärna :)

Hey!

Det tar inte alls så lång tid som du kan tro.
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/kära-experter-hur-förbättrar-vi-mitt-kreditbetyg.7671/page-78#post-182163
Där har du mitt betyg för bara 3 månader sedan - jag hade alltså 50% i UC-risk (!!) går du ytterligare en månad eller två tillbaka så hade jag cirka 80% (!!!) i UC-Risk...
Så sjukt snabbt kan det gå om du är taktisk och strategisk.
Jag skulle nog påstå att det ända hindret är betalningsanmärkning/KF ärende. I övrigt gäller det bara att vänta ut sina förfrågningar.
Hjälper dig gärna :)

Insåg inte att det var så pass nyligen, trodde det var längre tillbaka än så! Riktigt bra minskning på den tiden. Det är så synd att dom här attans förfrågningarna ska göra så mycket skada men det ger en bra tid på sig att tänka över sina val, tyvärr sitter alla mina förfrågningar kvar till nästa år förutom 2..

Jag har inga anmärkningar eller liknande men har tyvärr inte en hög inkomst som gör att jag minimumbetalar allt just nu, lyckas jag lösa min allra sista privatskuld kommer det gå betydligt snabbare. Jag har en tråd här i kreditupplysnings-forumet där du gärna får ta dig tiden någon dag om du känner för det och ge mig lite tips.

Kan du länka så ska jag ta en titt :) ?
Kämpa på det kommer att gå an!

Nej dom förfrågningarna jag har på UC är dom som syns ovan. Så det bör ju rimligtvis göra susen för betyget.
Jag har dock fortfarande ganska hög blancobelåning som kan sätta käppar i hjulet...

Vad kommer din strategi vara Terry? Vi har ju extremt lika förutsättningar med väldigt hög belåning, och jag kommer söka i juli. Är osäker om jag ska ange samlingslån eller ej -behöver lösa det mesta utanför UC, men är rädd att få inte få något erbjudande. Hur kommer du göra?

UC-Betyg 13.4%

14 Maj - Lendo
16 Maj - Advisa
16 Maj - Balanzia
16 Maj - American Express
16 Maj - OPR Finance
16 Maj - Thorn Sverige AB
22 Maj - MASH (Euroloan)
22 Maj - Collector Bank
22 Maj - Resurs Bank
22 Maj - Freedom Finance
27 Maj - NC Finance AB
18 Juni - Marginalen Bank.

Jag har alltså 12 Förfrågningar och samtliga går ut i veckorna. 27:e maj alltså om en månad bör det väl göra stor skillnad kan man tycka då många av dessa förfrågningar är riktigt kassa. OPR,Mash,Thor,Freedom....

Med Lendo. Den första förfrågningen borta så har mitt UC-betyg gått ifrån 11.14% till samma 11.14%
12 förfrågningar blev 11.

Med andra ord är 11 eller 12 förfrågningar lite sak samma och just Lendo verkar vara en snäll förfrågning.

Dubbelkollar imorgon om betyget förändrats.

Följer med stort intresse. Varje ff kommer nog inte ge effekt men totalt kommer det ju rasa ner. Intressant att vissa ff är tyngre än andra. Är det bekräftar från något håll att tex Credway är mycket sämre än Swedbank?

5 ff imorgon lär ju dänga till ordentligt

Har 3 förfrågningar som ska försvinna ifrån Bisnode idag men fortfarande har dom inte gjort det...Så jävla långsamma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp