Ja ditt betyg borde påverkas positivt. Men varför steg ditt betyg till 4.1%? Ökade du ditt blanco sammantaget, du löste ju två lån, vilka lån?Jag har nyligen börjat intressera mig för det här, har bara blundat och betalat för att mina förutsättningar varit lite sämre tidigare.
I november samlade jag ihop två lån till ett, hade 2,2% i riskprognos då men uppdaterades i dagarna till 4,1%. Har amorterat drygt 30 000 kr sedan dess men detta efter månadsskiftet december/januari, samt avslutat en outnyttjad kredit som aldrig någonsin använts.
I nästa uppdatering, tror ni att detta kan göra skillnad i procent nedåt på min riskprognos? Hade nämligen tänkt att jag skulle testa en gång igen med Advisa i mitten av februari. Har två kreditupplysningar och en inkomst på drygt 30 000:- brutto, dock inte fast anställd, så det suger ju förstås..
Hur många ff har du?Du, inte en aning faktiskt! Mitt blancolån ökade inte, jag samlade enbart ihop två blancolån. Jag är som sagt ny i detta så jag vet inte vad som påverkar det negativt mer än UC-upplysning då möjligtvis. Jag är skild sedan 2017, hade två dåliga inkomstår 2016 och 2017 pga studier/bodde inte i Sverige.
Hur många ff har du?
Hur många ff har du?
Tror ditt betyg förbättras påtagligt i mitten av nästa månad, för din försämring som skedde nu är överdriven.Avslutade förvisso en outnyttjad kortkredit i samband med årsskiftet.. det kanske spelar in? Har dock en kredit kopplad till mitt bankkort också, och den står ju som utnyttjad så länge jag flyttar över pengar till ett annat konto. Som du/ni märker, jag har noll koll på detta, men intressant att börja bli lite medveten.
Tror ditt betyg förbättras påtagligt i mitten av nästa månad, för din försämring som skedde nu är överdriven.