Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kära experter - Hur förbättrar vi mitt kreditbetyg.

När kan vi förvänta oss att kreditengagemanget uppdateras?

Alltså det har ju uppdaterats för betyget. Men alla siffror står inte med, kan tänka mig körningarna görs under dagen.

Får hoppas. Är galet nervös inför mitt samlingslån som ska sökas så fort det är uppdaterat.

Har problem med Glase som jag försökt nå i 3 veckor så är rädd att få en blank UC som ska ställa till det nu när jag är så nära.

Nu hade de lagt till Ok/Q8 kreditkortet. De har alltid sagt att de inte skulle synas!! Blåst man blev

Skulle just skriva samma sak om OKQ8. Undrar om det påverkar mitt betyg (har bara 500 kr kredit på det). Betyget sjönk från rejält vid uppdateringen från 0,8 till 0,4 men det beror troligen mest på min större amortering som nu syns på UC.

Datum Kreditgivare Lånebelopp
18-12-19 Advisa AB -
18-12-18 Nystart Finans Sverige AB -
18-11-10 Hi3g Access AB/Hallon.Se -
18-07-18 Klarna Bank AB -
18-05-02 Bluestep Bank AB (Publ) -
18-04-17 Lendo AB/Compricer AB -
18-01-03 Avida Finans AB (Publ) -
17-12-28 Svea Ekonomi AB -

Har 9.1% i UC-Risk nu.

8 Förfrågningar som ni ser, imorgon försvinner Svea Ekonomi. Har en känsla att det kan göra en del för betyget faktiskt. Sen den tredje januari försvinner även Avida. Det börjar arta sig!
2019 blir ett viktigt år för ekonomin!

SATAN (!).

Betyget ner till 6.3% (!!!)

Euroloan (kreditkort) betalade jag av 5.000 på..... Det är heeeelt sjukt.

Jag har 2 krediter som är maxade (ej övertrasserade). Gör det stor skillnad för mitt UC score om jag betalar in lite på dessa 2 så de inte är maxade? (1 kredit på 50.000 och 1 på 30.000)

Jag har 2 krediter som är maxade (ej övertrasserade). Gör det stor skillnad för mitt UC score om jag betalar in lite på dessa 2 så de inte är maxade? (1 kredit på 50.000 och 1 på 30.000)

Det gör brutalt mycket för ditt betyg. Alltså för mig kunder 40% nyttjande av ett kreditkort kontra 99% nyttjat på samma kort (belopp 10.000) göra mer negativt för mitt betyg än 7-8 betalningsanmärkningar....Vansinnigt!

Det gör brutalt mycket för ditt betyg. Alltså för mig kunder 40% nyttjande av ett kreditkort kontra 99% nyttjat på samma kort (belopp 10.000) göra mer negativt för mitt betyg än 7-8 betalningsanmärkningar....Vansinnigt!

Bra tips!!!!

Om du ska ta samlingslån om sig 3-4 månader och då har under 15-20 UC Förfrågningar - Då kan du ju använda dig utav Credway och vissa andra krediter som inte tar en UC-förfrågning. med dessa pengar betalar du av dina krediter som är livsfarliga.
Du slår två flugor i en smäll.
Sen med samlingslånet betalar du av Credway och dessa andra du tagit...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp