Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känslor/rädslor från att ge upp, till ett TOTALT lugn

Åker 4k mil i tjänst per år, privat är det väl skola/förskola hämt/lämningar.
Eller kan de tycka att det borde göras om till tjänstebil och ställa bilen på firman utanför arbetstid och åka kommunalt till barnomsorg och hem?
Du kommer mest troligen få frågan om det ja.
Jag har inte möjlighet till tjänstebil utan det är förmånsbil som gäller då jag behöver bil i tjänsten.
Låg mig inte till last vid skusan ansökan, man kan ju alltid be dem räkna på en privat bil istället så blir förmånsbilen ofta väldigt förmånlig :)

Jag trodde det var olika saker för jag hade förmånsbil via jobbet och det fanns inget förmånligt med det, dom drog både brutto och nettolön.
För om jag hade haft tjänstebil så hade hade jag inte betalat så mycket jag gjorde
Förmånsbil = får nyttjas privat.
Tjänstebil = nyttjas i tjänsten och helst inte alls privat men finns vissa undantag.

Alla bilar som får nyttjas privat, är förmånsbilar men inte alla förmånsbilar har enbart förmänsvärde utan har en kostnad i form av netto eller bruttolöneavdrag. Dessa har jag bara hört kallas personalbil och är "kostnads neutrala" för arbetsgivaren. Dessa är inte alltid så förmånliga :)

En bil som inte bara har förmånsvärde eller klassas som tjänstebil ser inte kfm så ljust på.

Samtal idag, gick okej. 50/50 känns det som. Hon var dock mycket trevlig och pedagogisk, ett bra samtal.

Önskar dig ett stort lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp