Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känslan av tomhet

Har nu äntligen påbörjat min spelfrihet. Men jag mår riktigt jävla dåligt, skriker åt barnen, tål inte min sambo, har ingen livsgnista alls. Jag hoppas att det ändras men jag är väldigt rädd just nu, det känns som ett liv utan spel inte är värt att levas. Känner ni igen er i känslan? Går den över fort?

Har nu äntligen påbörjat min spelfrihet. Men jag mår riktigt jävla dåligt, skriker åt barnen, tål inte min sambo, har ingen livsgnista alls. Jag hoppas att det ändras men jag är väldigt rädd just nu, det känns som ett liv utan spel inte är värt att levas. Känner ni igen er i känslan? Går den över fort?
Känner ungefär likadant som dig där hemma. Jag va hos läkaren och går nu på lyckopiller, känner mig lite mer positiv just nu, trots omständigheterna. Kämpar mot spelfri jag med.

Den där tomheten infinner sig när man slutar med ett beroende.

Risken finns som man börjar med andra saker för att fylla tomheten som alkohol, cigg...

Tror tomheten är att man är understimulerad.
Så tvspel, gymma eller någon hobby gör det lättare.

Spelmissbruk är som vilket annat missbruk och när man inte får kicken så blir man abstinent och din reaktion är pga detta.

Jag har varit exakt i din situation. Livet kändes helt plötsligt tomt när spelandet var över. Alla de ångesttimmar man har suttit vid datorn och spelat, timmarna man grubblat över sin ekonomi och att berätta sanningen för familjen.

Jag har nu varit spelfri i över två år. Mitt tips är att försöka hitta en hobby som ersätter ditt spelande. Själv är jag en människa där det bara finns svart eller vitt. Jag går All In med saker jag tar för mig, liksom spelandet. För min del har det inneburit jakt och träning. De timmarna jag la på mitt spelberoende lägger jag nu i skogen eller på gymmet.

En dag i skogen gör varenda människa gott. På köpet har jag också fått en ordentlig viktnedgång och fått tillbaka den kropp jag än gång hade. När jag slutade spela hade jag en övervikt på nästan 50kg. I dag har jag gått ner 60kg och mår toppen. Sista anmärkningarna försvinner även i april i år.

Mitt tips är alltså att ersätta spelandet med en hobby.

Lycka till!

Jag har varit exakt i din situation. Livet kändes helt plötsligt tomt när spelandet var över. Alla de ångesttimmar man har suttit vid datorn och spelat, timmarna man grubblat över sin ekonomi och att berätta sanningen för familjen.

Jag har nu varit spelfri i över två år. Mitt tips är att försöka hitta en hobby som ersätter ditt spelande. Själv är jag en människa där det bara finns svart eller vitt. Jag går All In med saker jag tar för mig, liksom spelandet. För min del har det inneburit jakt och träning. De timmarna jag la på mitt spelberoende lägger jag nu i skogen eller på gymmet.

En dag i skogen gör varenda människa gott. På köpet har jag också fått en ordentlig viktnedgång och fått tillbaka den kropp jag än gång hade. När jag slutade spela hade jag en övervikt på nästan 50kg. I dag har jag gått ner 60kg och mår toppen. Sista anmärkningarna försvinner även i april i år.

Mitt tips är alltså att ersätta spelandet med en hobby.

Lycka till!
Tack. Vad härligt att höra din story, och vad kul att det går bra för dig. Jag mår just nu mycket bättre än igår. Men det är i sängen man har tid att grubbla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp