Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känns ändå rätt så skönt !

Håhå jaja , bara massa skulder . Tar hundra år att betala tillbaka allt.

Helmer/ har släppt alla dina skulder nu? Har du fått nå brev från KFM ännu? Jag släppte mina i slutet av Feb och resten blir nu i slutet av Mars...va bara lite undrande om du fått något delgivnings kvitto än?

Helmer/ har släppt alla dina skulder nu? Har du fått nå brev från KFM ännu? Jag släppte mina i slutet av Feb och resten blir nu i slutet av Mars...va bara lite undrande om du fått något delgivnings kvitto än?
Hej Hope777,
Jo släppte precis allt i slutet på jan och för två veckor sedan fick jag det första delgivningskvittot från KFM avseende en månads amortering, skickade in det direkt och som jag fattar det så tar det 3 veckor innan det registreras som en betalningsanmärkning. Har ingen betalningsanmärkning ännu. I månads kom det ytterligare 2 brev på mindre avbetalningar. Det mest horribla utav allt är att företagen verkar sätta det i system att skicka små summor till KF för att kunna tillgododo räkna sig så mycket avgifter som möjligt. Varje räkning läggs det på 860 kr. Mina 900K kommer ju snabbt dubbleras. Utöver hur en maffia jobbar kan man ju fråga sig om det överhuvudtaget något annat land och dess motsvarighet jobbar på det här sättet? Vidare Hope777 så börjar snabblån ens inkasso bolagens påminnelser handla om att de varslar att de kommer att säga upp hela krediten om en månad. Om det då skickar hela skulden till KFM eller ligger och lurar tills man har inkomst ännu vet jag inte. Nästa steg är nog att KFM skickar ut ett papper där jag får fylla i inkomster och utgifter. Jag har just nu en hög hyra och som arbetslös med a-kassa lever jag på betydligt mindre pengar en en person med löneutmätning så inte stressad över det. Det jag mest funderar på om jag resten utav mitt liv ska leva på existensminimum och se de 900K skena med 250K årligen. Ovissheten stressar hela tiden. Sover max 4-5 timmar per dygn då ångesten gnager konstant. Hur går det för dig då?

Helmer.

Tror du inte att det är en bra ide att dina 900K dubblas i skuld hos KFM då det är större sannolikhet att du får skuldsanering på 1.8 miljoner än 800.000

Helmer/ jodå det rullar på..jag tar en dag i taget och försöker prioritera på att bli o förbli spelfri resten av livet, jag arbetar mycket och det hjälper mej att fokusera på en ljusare framtid...Jag har börjat gå på möten o skuldrådgivare och även hos kurator för att jag har problem med pengar är ju ingen nyhet direkt...Tränar oxå på att vara ärlig i allt..det hjälper mej oxå...ang mina skulder så ringer o smsar det typ hela tiden men jag har inget ljud på så det går bra....jag försöker oxå röra på mej varje dag så att kroppen blir starkare...En sak är iallafall att jag ALDRIG mer vill låna pengar jag försöker tänk att min nya ”hobby” ska bli att försöka leva så billigt som möjligt..:) Ska jag ändå vara ärlig så känns det faktiskt bra att jag släppt allt....ledsen naturligtvis för vad jag ställt till med men nu är det som det är och jag vill ju leva ett bra liv ändå...:) Så ge inte upp..♥️

Helmer.

Tror du inte att det är en bra ide att dina 900K dubblas i skuld hos KFM då det är större sannolikhet att du får skuldsanering på 1.8 miljoner än 800.000
Du har absolut en poäng i det, inte ens om jag hade Mona Sahlins statsrådspension med löneutmätninge så tror jag att skulderna ändå skulle växa/inte klarats av inom 15år. Typiskt svenskt, saker måste balla ur fullständigt för att få ändring. Som att komma riktigt sjuk till akuten, syns det inte på än kan man vänta i timmar på att få hjälp, kommer du däremot dit med huvudet ditt i en ica kasse så får man hjälp direkt :)

Här i mars och april kommer jag att släppa alla mina sista skulder också och jag växlar mellan att känna en otrolig lättnad, som du beskriver Hope777 och total ångest som du beskriver Helmer. Men det känns på något sätt bra att lägga alla korten på bordet och se i ögonen vad man har ställt till med för sig själv. Bara släppa kontrollen och vara ärlig gentemot sina nära och sig själv. Det hjälper. Jag tänker som du Hope777, min nya hobby skall vara att vara duktig på att leva billigt, jag är redan inne på flera facebook sidor och bloggar samt läser böcker och är enormt inspirerat. Aldrig mera skall jag låna. Så vissa dagar känner jag att detta skall vara början till ett nytt kapitel. Men lik förb..... kommer ångesten som en lastbil som kör över mig ibland...usch...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp