Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känner mig livrädd

Har nu precis fått löneutmätning för mina skulder, Men går runt här hemma i panik och tänker att kF ska komma och utmätta saker och vårat hus . Är jätte nojjig har ingen att prata med ang detta , Min sambo vet igen ting ännu . Tänker vänta att ge honom all info efter möte med skuldrådgivning för att lägga fram allt rätt ,, kännde först att det skulle bli bra med löne utmättning men nu är jag bara rädd o stressad över min skuld. Och våran gård mm

Har nu precis fått löneutmätning för mina skulder, Men går runt här hemma i panik och tänker att kF ska komma och utmätta saker och vårat hus . Är jätte nojjig har ingen att prata med ang detta , Min sambo vet igen ting ännu . Tänker vänta att ge honom all info efter möte med skuldrådgivning för att lägga fram allt rätt ,, kännde först att det skulle bli bra med löne utmättning men nu är jag bara rädd o stressad över min skuld. Och våran gård mm
Är i liknande situation . Hamnade hos kronofogden pga av min sambos skulder som jag var medlåntagare på gick till inkasso.
Det bästa du kan göra är att vara helt ärlig. Vi bor också i hus .så ångesten över om kronofogden vill utmäta är i tankarna helatiden .Jag skulle nog berätta innan mötet med skuldrådgivning.det kommer inte bli bättre att du drar ut på det

Jag kan av egen erfarenhet råda dig till att berätta för din partner omgående. Hur jobbigt du än tänker att det är så är alternativet att partnern får veta på annat sätt 10ggr värre. Om du berättar är ni genast dubbelt så många som kan tänka klokt och hjälpas åt för att komma ut ur situationen.

Räcker löneutmätningen till att täcka räntor eller kommer skulden fortsätta växa?

Försök komma överens med inkassobolagen så det blir återkallat ifrån Kronofogden.

Min bostadsrätt har blivit utmätt trots väldigt litet övervärde , och ändå har jag barn växelvis .

Jag har överklagat till Tingsrätten och målet ska tas upp förhoppningsvis ganska snart , Kronofogdens jurist skriver även yttrande till Tingsrätten
att detta kan ifrågasättas .

Efter bolån och försäljningskostnader så blir det kvar en liten skitsumma

Är det inte bättre att berätta innan KFM knackar på dörren? Måste bli en knepig situation annars.
Har en löneutmätning startat så är säkerligen en tillgångsutredning också påbörjad.

Försök komma överens med inkassobolagen så det blir återkallat ifrån Kronofogden.

Min bostadsrätt har blivit utmätt trots väldigt litet övervärde , och ändå har jag barn växelvis .

Jag har överklagat till Tingsrätten och målet ska tas upp förhoppningsvis ganska snart , Kronofogdens jurist skriver även yttrande till Tingsrätten
att detta kan ifrågasättas .

Efter bolån och försäljningskostnader så blir det kvar en liten skitsumma
Vad är "litet övervärde"?

Efter bolån och kostnader är betalda alltså.
Men det är på baserat på priser när det är all-time high , idag är priserna mkt lägre .

Se till att prata med sambon direkt. Det blir bara sämre av att inte göra det.

Märkligt. Det ska vara ett visst övervärde har jag fått till mig för att bostad ska utmätas. Vet dock inte hur stort det ska vara. Men 50 låter inte som tillräckligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp