Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Känner mig instängd

Känner mig som instängd på nå sätt… Sålt mitt föräldrarhem som verkligen betydde ALLT för mig, sålde mina smycken och allt av värde för att fixa ekonomin.. för familjens skull såklart
Innan allt gick åt helsike så rensade jag mina konton, mitt framtidskapital sparande för att fixa ekonomin.
nu sitter jag ändå med skulder till kfm o löneutmätning på en 75% tjänst som undersköterska därför att jag inte fixar att gå upp till heltid inom vården.
Jag var så himla dum som inte stod på mig efter husförsäljningen och ”krävde” min halva av pengarna för att betala bort mina skulder… Min man fick de mesta pengarna för att betala bort det han stod på…

igår tog han ett samlingslån för att lösa det sista han har, så nu har han en god ekonomi och är på väldans bra humör.

själv sitter jag här, utan chans till skuldfrihet på väldigt länge och kan inte ens få en egen lägenhet om jag så skulle vilja. Jag är fast helt enkelt. jag får be honom om extrapengar om jag vill gå ut och äta med kompisar eller köpa något till barnen etc…och om han säger Nej, så får jag hitta på nån dum ursäkt till varför det inte går osv… Jag får panik av att känna mig så himla osjälvständig! Kan inte vara glad för hans skull. Han säger att vi har gemensam ekonomi, men hur kommer det då sig att jag har hamnat i en ”beroendeställning? Hatar det! Har även kommit på mig själv att ”fråga om jag får” köpa en ny sak osv… vad har hänt med mig??
finns inte så mycket att göra va?
Behövde bara skriva av mig lite.

Var stolt över dig över allt det du gjort för att fixa ekonomin, hade du inte gjort det så hade din situation antagligen varit mkt svårare.
Har du och din man delad ekonomi? Du borde prata med honom om att ni har gemensam ekonomi åtminstone fram tills att din situation förbättrats betydligt. Det borde egentligen han själv föreslå. Särskilt med tanke på att han fått en större summa pengar vid husförsäljningen och på så sätt ordnat sin egen ekonomi.

Ja jag tycker det! Grejen med honom är att han inte verkar vilja ha delad ekonomi på det sättet. Han vet ju hur mycket jag har kvar varje månad, men vill liksom inte ”dela med sig” hur jag nu ska förklara…och jag vet inte om jag har rätten att fråga om det skulle gå bra! Han är nöjd med hur det ser ut, och jag är faktiskt olycklig med vetskapen att jag faktiskt har gjort allt jag kan, men är den som har förlorat mest både fysiskt och psykiskt. Det är jag som tog kontakten med budgetrådgivningen, det var jag som gick hos kurator, det var jag som blev sjukskriven 6 månader, det var jag som ordnade med husförsäljningen även fast det var det jobbigaste jag nånsin gjort: Det kändes som att det inte kom någe gott utav det i slutändan.
jag är faktiskt arg! Just nu vill jag bo själv.

Ja jag tycker det! Grejen med honom är att han inte verkar vilja ha delad ekonomi på det sättet. Han vet ju hur mycket jag har kvar varje månad, men vill liksom inte ”dela med sig” hur jag nu ska förklara…och jag vet inte om jag har rätten att fråga om det skulle gå bra! Han är nöjd med hur det ser ut, och jag är faktiskt olycklig med vetskapen att jag faktiskt har gjort allt jag kan, men är den som har förlorat mest både fysiskt och psykiskt. Det är jag som tog kontakten med budgetrådgivningen, det var jag som gick hos kurator, det var jag som blev sjukskriven 6 månader, det var jag som ordnade med husförsäljningen även fast det var det jobbigaste jag nånsin gjort: Det kändes som att det inte kom någe gott utav det i slutändan.
jag är faktiskt arg! Just nu vill jag bo själv.
Förstår att du känner dig arg. Berätta hur du känner för din man, det är inte rimligt att du ensam ska dra ett så tungt last, särskilt när ni har barn och det är inte rättvist heller.

Förstår att du känner dig arg. Berätta hur du känner för din man, det är inte rimligt att du ensam ska dra ett så tungt last, särskilt när ni har barn och det är inte rättvist heller.

Det ska jag fasen göra! Det är fan inte ett jämlikt förhållande när den ena ska behöva fråga om lov, han kan fasen ta över elräkningen också! Och sophämtningen. Han har redan fått allt barnbidrag skrivet på sig.

Det ska jag fasen göra! Det är fan inte ett jämlikt förhållande när den ena ska behöva fråga om lov, han kan fasen ta över elräkningen också! Och sophämtningen. Han har redan fått allt barnbidrag skrivet på sig.
Det tycker jag verkligen du ska prata med honom om! Jag hoppas att han inser att det varken är hållbart eller rättvist. Han har fixat sin ekonomi och det är väl jättebra, men du har en bra bit kvar och då är det inte mer än rimligt att ni hjälps åt och du ska inte behöva tigga pengar av honom.

Jag tycker verkligen du ska stå på dig , att leva i ett förhållande med mitt och ditt det tror jag verkligen inte kommer funka i längden ! Tycker verkligen du ska ta ett snack med honom ! Du förtjänar också att leva ett normalt liv ! <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp