Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kämpa eller ”ge upp”

Det var inte min mening att klanka ned på ts, givetvis har vi alla olika förutsättningar men för en studerande som mig som lever på 14.500 per månad i inkomst från CSN så skulle jag jubla högt med en sån inkomst, går en skitutbildning också så den kommer bara leda till mer skulder som det känns nu, men så länge eran inkomst är dessa 60k så får ni ju titta på om det finns några FASTA kostnader man kan dra ned på? El, Bredband, Telefoni, Försäkringar, mm...går säkert hitta några tusenlappar där iaf, jag förstår att det är jobbigt, vad är det som har gjort att ni har hamnat där ni är från första början? Överkonumstion??, Lån?

Vill be om ursäkt om jag lät otrevlig i det jag skrev förut.

Jag tog inte illa upp och förstår dig helt och fullt. Var studerande för 10 år sedan med samma läge. Har försökt sänka alla fasta kostnader. Lång historia, det ligger inget spelmissbruk bakom utan dumma och desperata försök att lösa en usel ekonomisk situation efter en annan.

@tigerkatten007 jag har följt Dina inlägg ett bra tag här och Du har många ggr gjort mig genuint oroligt, över inte minst Ditt ”psykiska välbefinnande”.
Det verkar som att Du gjort/gör allt i Din makt för att få ordning på skulderna, men i min värld kommer man till en punkt när det kan bli en fara för livet faktiskt.
Har läst alldeles för mycket om just ”överskuldsatthet och ohälsa” och det är ingen vacker läsning. :(
Rätta mig om jag har fel, men ja tror att Du är en dam i medelåldern. En kvinna som håller på att brista i sitt arbete med att erhålla avbetalningsplaner hos elaka handläggare hos inkassobolag, etc.
En kvinna som gör allt i sin makt i sina försök att parera betalningar för att inte hamna hos KF.
Allt detta sliter på Din arma kropp, ditt psyke & kan ta sig sådana proportioner att det kan bli direkt livsfarligt för Ditt välbefinnande i form av olika sjukdoms tillstånd. Det är inte värt det i förlängningen!!!!
Jag kanske överdriver just ditt tillstånd - jag åberopar enkom det ja kunnat utläsa i det Du har skrivet...
Efter mycket kämpande, så är det till slut ”bättre” att faktiskt ge upp för att få lite ”frid” i sin kropp. Vi är många som kan intyga i sorgen över att behövt släppa skulderna till KF, men ja tror att vi även är många som kan intyga att det likväl har gett oss en inre frid att så göra.
Vi har BARA ett liv - låt det inte brista pga skulder ! ❤️

Därav oron och svårigheten att välja väg just nu. Tack för omtanken ❤️

Jag känner inte till hela din situation, men har sett en del av det du har skrivit tidigare. Om tidsperspektivet är 6-12 månader så går den tiden fortare än vad man tror precis i början, du har säkert haft dina skulder under bra lång tid. Jag får känslan att det som är tyngst för dig hur du mår psykiskt. Mindfulness har hjälpt mig massor så det är ett tips, men det finns kanske annat som hjälper dig bättre. Extra knäck kan ju vara en lösning, men om du mår så dåligt som du gör så kanske det stjälper dig ännu mer och ställer till det ekonomiskt. Det finns inget värde i att jobba sig in i en utmattning. Terrys förslag om CSN är bra, de har faktiskt ställt upp för mig också några gånger när jag har legat efter. Kämpa på, du kommer att klara det och om det då och då försvinner avbetalningsplaner så blir det lättare för varje gång. Keep up!

Tack för fina tips! Allt är inte klart inom 6-12 månader men en hel del. När man inga krafter har så känns det övermäktigt.

Vad roligt att se dig @turnaround Undrade häromdagen vart du tagit vägen :)

@tigerkatten007 Kämpa! Vi är i liknande situation, jag har en hel del planer som bli slutbetalda inom 6-8 månader. När jag tänker tillbaka 1 år så minns jag hur jag kände att nu går det inte längre, nu orkar jag inte pussla mer, orkar inte ringa varenda dag till olika inkasso, orkar inte öppna all post, orkar inte oroa mig... men så har det gått 12 månader ändå på något sätt! Då tänker jag att om 12 månader så ser det betydligt ljusare ut... för mig är det värt att försöka.
Det är så jag motiverar mig... tänker bakåt för att orka framåt!

Åh tack! Vad kul att höra och fick en liten kick nu. Vi kämpar vidare och om inte annat kommer vi bli stärkta och ödmjuka inför livet.

Det är inte att lägga in betalningen i sej som är problemet, därav att man helst inte har autogiro, utan att man måste hela tiden prioritera vilket som ska betalas, inkomsterna täcker helt enkelt inte utgifterna. Därav att man blir mer och mer stressad, ja rent av sjuk till slut och klarar inte av att fatta de enklaste beslut, man tänker helt galet.

Du har så rätt! Hjärnan börjar tröttna på riktigt.

Tycker ni är helt fantastiska som kämpar med er ekonomi och det eviga pusslande. Förstår att det är psykiskt påfrestande och man måste orka också. Beundrar alla hårt kämpande människor som skriver här

Tack! Alla har vi våra ”battles in life”.

Tack till alla fina som orkat peppa och svara ❤️ Man kämpar på som många andra. En dag i taget. Det är dagarna som lönen kommer och allt ska pusslas som är jobbigast.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp