Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Justera underskott?

Hej! Vet någon kunnig om det går att justera ner sitt underskott på nåt sätt inför kommande deklaration? Hur går man då tillväga?

Inte inför, men på själva deklarationen, bara att ändra beloppet.

Om man nu justerar underskott, jag kommer ha ett saftigt underskott kommande år. När kan man lägga tillbaka detta sedan?

Jag tänker mest av personliga skäl, t.ex ratsit-katalog osv

Du kan ju ändra precis när som helst, 1 minut efter att du sänkt det, men för att det ska ha någon större poäng ska du vänta till du fått slutskattebeskedet, vilket borde vara i juni

Förlåt men är inte så insatt men går det att ändra så att underskottet blir mindre i min kreditupplysning när det uppdateras nästa år? Hur fyller jag i då på min deklaration?

Du ändrar typ under rubriken "ändra" på din deklaration på nätet, och fyller i det belopp du tycker det ska stå. Då uppdateras det mot kreditupplysningen förmodligen i juni.

Vad är underskott av kapital? (Försöker lära mig allt på detta forum nu)

Vad är underskott av kapital? (Försöker lära mig allt på detta forum nu)

Hur mycket du har betalat i räntekostnader under deklarationsåret, om värdet överstiger inkomster från försäljning av tillgångar och uthyrning/aktieutdelning.

Du ändrar typ under rubriken "ändra" på din deklaration på nätet, och fyller i det belopp du tycker det ska stå. Då uppdateras det mot kreditupplysningen förmodligen i juni.

Jaha, jag trodde att det ändrades inom en månad typ efter handläggning.. Så då måste man vänta till juni? Och när kommer återkravet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp