Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Julångest

Tror absolut det hade hjälpt många att få en eller två betalnings fria månader ...du kunde faktiskt läggs undan en slant eller faktiskt välja betala av en skuld och det skulle ju gynna dom man är skyldig pengar med ! För vitsen måste ju ändå vara dom får tillbaka sitt kapital

Tror att flera med löneutmätning skulle orka jobba på, om man kunde få betalfria månader 2 gånger om året.
Det skulle gynna alla i längden.
Folk skulle må psykiskt bättre och förmodligen också orka jobba på.
Hoppas på en lagändring på detta snarast i framtiden....:):):)

Tror att flera med löneutmätning skulle orka jobba på, om man kunde få betalfria månader 2 gånger om året.

Jag håller med Dig fullständigt. Jag har ju skuldsanering och har nu december månad betalfri...likaså juni månad...
Jag får behålla över 18.000kr nu i december...utöver mitt förbehållsbelopp och det gör ju skuldsaneringen uthärdlig - absolut! Man lever verkligen för de betalfria månaderna.
Jag är den första till att hålla med om att löneutmätning borde utformas på liknande sätt som skuldsanering, för ja tror inte att psyket mäktar med en löneutmätning utan någon som helst lättnad år in och år ut...
Vetskapen om att KF kan gå in på kontot närhelst är oxå tärande....

Finns någon skrivelse om att anstånd kan medges för gäldenärer som stått under långvarig löneutmätning utan uppehåll

Tror jag med absolut:)
Vilket parti ska man rösta på då;):p

Jag håller med Dig fullständigt. Jag har ju skuldsanering och har nu december månad betalfri...likaså juni månad...
Jag får behålla över 18.000kr nu i december...utöver mitt förbehållsbelopp och det gör ju skuldsaneringen uthärdlig - absolut! Man lever verkligen för de betalfria månaderna.
Jag är den första till att hålla med om att löneutmätning borde utformas på liknande sätt som skuldsanering, för ja tror inte att psyket mäktar med en löneutmätning utan någon som helst lättnad år in och år ut...
Vetskapen om att KF kan gå in på kontot närhelst är oxå tärande....
Mitt psyke är redan påverkat efter tre månader med löneutmätning:(
Så inte orkar man med detta år ut o år in:(

Jag har all respekt och förståelse för det. Själv hade jag ”bara” löneutmätning i 8 månader innan jag fick inledande skuldsanering. Hann inte påverkas så mycket då jag hade lite pengar undanstoppade oxå, men jag vet att jag gruvade mig väldans inför framtiden OM jag inte skulle få skuldsanering - hur jag skulle orka med.... :(

Jag tror det gör väldigt mycket om man ser att inte skulden minskar , ser man däremot att skulden minskar då tror jag det blir en kick ! Men såklart väldigt olika från person till person hur det ser ut

3 månader är inte vad man räknar som en längre tid i de sammanhangen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp