Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Ett år har gått sedan löneutmätningen började.
Det har varit väldigt tufft. Att inte kunna röra sig fritt med pengar och leva på väldigt lite budget är svårt.
Det värsta är att jag i början kände ständigt skam och ångest över min situation. Jag var ständigt arg på mig själv och var avundsjuk på alla andra omkring mig som lever i frihet.
I vår bestämde jag att gå till psykolog för jag höll på tappa det helt. Nu mår jag bättre. Men det är fortfarande svårt. Jag vägrar vara öppen med min ekonomi. Det är bara min man som känner till det eftersom han också har löneutmätning. Men vi kämpar och idag mår vi helt enkelt lite bättre.
sommaren är här. Vi köpte sommarkort och kan åka runt Skåne i två månader obegränsat. Det blir vårt sommaräventyr för familjen. Lite dagsutflykter och bara se oss omkring.
Ekonomin eller rättare sagt skulden har inte sjunkit nämnvärt. Men jag fick en större bonus och kan lösa 4 smålån på en gång. Samtidig har min man ansökt om skuldsanering vilket jag verkligen hoppas han får igenom.
Mina kalkyler stämmer fortfarande och september 2029 är jag skuldfri. Så ”bara” lite över 4 år kvar. Det ska jag nog klara.

Lycka till ! Mycket bra jobbat verkligen! :)
Inte så många år kvar.
Hur blev det så att din man ska söka skuldsanering?
Har han eller du sökt innan ?

Senast ändrad:
Lycka till ! Mycket bra jobbat verkligen! :)
Inte så många år kvar.
Hur blev det så att din man ska söka skuldsanering?
Har han eller du sökt innan ?
Min man har ansökt. Hans skuld har inte minskat nämnvärt så han har nog stor chans att få skuldsanering.
Jag kör på min löneutmätning. Ner på 1 mille nu. Redan fått bort 600 tkr men det beror på att de tog pensionen.
Nästa mål är att komma under 800 tkr på 1 år.
snålar mycket så gör mindre betalningar på de små lånen.
Mars 2029 är målet för mig att vara skuldfritt

Min man har ansökt. Hans skuld har inte minskat nämnvärt så han har nog stor chans att få skuldsanering.
Jag kör på min löneutmätning. Ner på 1 mille nu. Redan fått bort 600 tkr men det beror på att de tog pensionen.
Nästa mål är att komma under 800 tkr på 1 år.
snålar mycket så gör mindre betalningar på de små lånen.
Mars 2029 är målet för mig att vara skuldfritt
Gissar du har bra lön så skulderna minskar.
Men du själv har inte sökt skuldsanering eller ?
Lycka till din man! Hoppas han får beviljad!

Gissar du har bra lön så skulderna minskar.
Men du själv har inte sökt skuldsanering eller ?
Lycka till din man! Hoppas han får beviljad!
Nej jag vill betala själv eftersom jag har bra lön. Men det hade jag inte för ett år sedan så därav att jag sökte först när jag släppte skulden. Men det blev avslag då.
nu är det bara att jobba stenhårt och betala av så snabbt det går.

Nej jag vill betala själv eftersom jag har bra lön. Men det hade jag inte för ett år sedan så därav att jag sökte först när jag släppte skulden. Men det blev avslag då.
nu är det bara att jobba stenhårt och betala av så snabbt det går.
Ja ok , det förstår man resonemang , kör på bara. :)
Varför fick du avslag då ?

Ja ok , det förstår man resonemang , kör på bara. :)
Varför fick du avslag då ?
Jag hade inte gjort tillräckligt mycket för att minska skulderna. Lite diffust då jag varken hade tagit nya lån, har spelskuld osv.
det är konsumtion till det mesta men jag kunde visa ett tydligt brytpunkt att jag hade slutat.
men men det är som det är. Nu tar man bara den lite svårare vägen att bli skuldfri. Men kommer nog aldrig ta ett lån i mitt liv efter det. Man kommer ju ihåg hur tufft det är att leva på löneutmätning.

Jag hade inte gjort tillräckligt mycket för att minska skulderna. Lite diffust då jag varken hade tagit nya lån, har spelskuld osv.
det är konsumtion till det mesta men jag kunde visa ett tydligt brytpunkt att jag hade slutat.
men men det är som det är. Nu tar man bara den lite svårare vägen att bli skuldfri. Men kommer nog aldrig ta ett lån i mitt liv efter det. Man kommer ju ihåg hur tufft det är att leva på löneutmätning.
Förstår precis vad du skriver.
Aldrig lån eller handla på fakturan , aldrig i livet.
Man lär sig en läxa och det är nyttigt.
Jag väntar själv för skuldsanering ansökan dvs samtal och samtidigt är jag&vi på gång till löneutmätning, ska lämna inkomstuppgifter så småningom.

Uppdatering:

min man fick inledande så förhoppningsvis får han godkänt på skuldsanering inom några månader.
sjäv jobbar jag som en galning. Allt för att få en bra lön så det går att betala in mer. Det är stressigt och påfrestande att aldrig kunna slappna av.
3,5 år kvar och då är jag skuldfri. Skulle min man få skuldsanering så blir det en sak mindre att tänka på.
Jag fantisera om att köpa bil och resa runt. Om 3,5 år ska vi göra just det.

Idag kom det en ny milstolpe. Har mindre än en miljon i skuld på kfm. Det känns jätte skönt. Maken väntar på beslut på skuldsanering men det skulle gå mycket till för att han får avslag.
själv har jag och budgetrådgivare suttit och snurrat på kalkylen. Han tycker att jag ska ha någon extra månad i utmätning och betala mindre så att jag har mer att leva på. Det kommer jag göra för 3 månader är inget i det stora loppet.
juli 2029 blir det skuldfri. Fick tyvärr en större skuld tillagd som är ett gemensamt lån. Det log först på mannens kfm men sen inledande så ligger den i sin helhet på mig istället. Allt för att dessa lånebolag ska kunna få så mycket ränta som möjligt. Jag överklagade men lånet är mitt också så lär inte få något medhåll.
Kämpar och sliter varje dag. Har kommit i en hamsterhjul där jag bara jobbar,tränar och umgås med familjen. Unnar mig nästan ingenting. Oftast har jag bara några hundralappar kvar på kontot. Det är slitsamt och jobbigt men jag kämpar på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp