Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Inte dyrbara saker utan ett bord jag har fått ärva. Inte värd många hundralappar. För mig är det fint och dyrbar eftersom det är det enda jag har fått ärva efter min mor.
hon har dem sålänge eftersom hon behövde ett bord.
så nej, inget jag har gömt undan.
och skulle de fråga så är det bara att förklara
Tror inte KF skulle släpa med sig ett bord värt några hundralappar.

Jag misstänker att Jojje missleder oss ang. bordets värde här i tråden
Verkligen inte. Men du får tro vad du vill. Med tanke på att kfm kan ta vad som helst som har värde så vill jag inte blir av med den eller går sönder. Har småbarn hemma som är lite oförsiktig så vill inte bli av med den eller gå sönder.
sen behöver min svärmor ett bord för sina egna finsaker. Så bara bra att den kan stå där.
Men orkar inte förklara för såna som du som ska dra oriktiga slutsatser

Spelar väl ingen roll om bordet är värt 10kr eller 10000kr. Jojje jobbar ju på att betala skulderna. Behöver inte förklara någonting

Idag har kfm varit på besök. Jag tog rådet och välkomnande dem med kaffe. De satt ner och vi gick igenom hur skulderna har uppkommit och vad vi har gjort. De skrev att vi inte har några tillgångar som kan utmätas.
Det som blev extra positivt att de tyckte inte vi skulle flytta bara för vi har högre hyra. De inser också att vi skulle få extra kostnader för pendling samt att det är otroligt svårt att hitta boende med skulder.
Så nu är detta avklarad och vi har de närmsta 6 åren med löneutmätningen att ta oss igenom.

Nu var det ett tag sedan jag var inne på forum. Mådde inte helt hundra men på bättringsvägen nu.
Vi fick våra pensionspengar insatta mot skulden och vips gick 250 tkr borta från skuldsaldot.
min skuld minskas med 10 tkr i månaden och hoppas att till sommaren att jag är under 1 miljon i skuld.
enligt mina beräkningar är jag skuldfri om 4,5 år så skuldsanering är inte alls aktuellt för mig. Jag får en extra bonus varje år som går oavkortat till skulden
Jag tycker inte att det är jätte jobbigt med löneutmätningen. Vi har kvar varje månad.
jag spara faktiskt ett par hundra lappar varje månad och när allt är bra med hälsan igen så ska jag köpa lite fina träningskläder.
julen närmar sig men vi har ingen stress. Vi skippar julbord och är hemma och äter lite enklare mat. Vi utnyttjar våra företagsjulfester till att frossa i oss mat istället.
Vi mår bättre och jag har inte känt ett sånt lugn innan. Ingen stress med att jaga pengar eller alla dessa krav som kommer in i brevlådan.

mitt mål för 2025 är att minska antal skulder med 4-6 st (mest små skulder).

Skönt att få bort 250000kr men jag hoppas det inte blir rejält med restskatt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp