Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbar på ett samlingslån

Hej
Skulle vilja ha lite input..
Har som många andra här en situation med mkt lån, många förfrågningar men försöker nu styra upp det hela. Till min fördel har jag bra med inkomster nu. Har koll på min självbevakning så jag ser hur det utvecklas. Dumt nog har jag senaste mån blivit desperat och sökt många lån och är nu uppe i 16ff..
Situation nu: blanco/ krediter-430000
16ff
24 i kreditbetyg
1 score
2016 tax har ej uppdaterats ännu
Alt1 juni lön- bet av 1 lån+ 1 kredit( 10000)
Juli lön- bet in 8000 på ett lån( klart)
Söker i aug samlingslån- har då 12 ff, ökad inkomst med knappt 100tkr, sänkt skuldbördan med ca 25tkr och förhoppningsvis ett bättre score+ betyg
Alt2 söker i okt= 9 ff, minskat skuldbördan med ca 30tkr
Planen är alltså att beta av skulder som syns( har jag lärt mig här) borde generera i ett bättre score..?
2016 inkomst 380tkr, underskott 50tkr( 63) året dessförinnan.
Vad tror ni?

Om jag förstår dig rätt har du mer lån totalt än din årsinkomst?
Bankerna beviljar nog inget lån, tyvärr.
Tror deras mått ligger på max 80% av årsinkomst. Du ses som överbelånad i nuläget, inga bra signaler.
Nu tror jag bara....men utifrån vad jag läst i forumet

Jag har lån på betydligt mer än min inkomst så behöver inte vara kört för det. Ju fler förfrågningar du kan vänta ut desto bättre såklart.

Om jag förstår dig rätt har du mer lån totalt än din årsinkomst?
Bankerna beviljar nog inget lån, tyvärr.
Tror deras mått ligger på max 80% av årsinkomst. Du ses som överbelånad i nuläget, inga bra signaler.
Nu tror jag bara....men utifrån vad jag läst i forumet
Jag har oxå lån långt över min årsinkomst, så det är nog inte det bankerna går efter. :) Vänta tills några ff har försvunnit.

Prioritera att betala av krediter helt än lite på många. Att skulden minskar 30k ger inte så mkt förbättring, ger mer resultat om någon kredit blir slutbetald, kreditkort är också värt att prioritera att minska utnyttjandet och avsluta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp