Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobbar ni hemifrån?

Jobbar ni hemifrån?

• Totalt antal röstare
    69

Läste precis detta.

Volvo Cars nyligen tillträdde VD Håkan Samuelsson, 74 år gammal, slopade som första åtgärd allt hemarbete.
Alla förväntas alltså vara 5 dagar i veckan på kontoret, oavsett roll

Jag hade personligen sagt upp mig samma dag om jag så hade 150.000 i månaden om jag var tvungen att vara på kontoret 5/5 dagar.

Det fick mig att undra hur det är på ert arbete?

Jobbar ni hemifrån?
Hur ofta gör ni det?
Är jobb hemifrån viktigt för er?

Saknar svaret, ja jag jobbar hemifrån varje dag eller nästan varje dag.

Kommer sluta gå till jobbet och ta ett nytt såfort jag kallas tillbaka motvilligt

Saknar svaret, ja jag jobbar hemifrån varje dag eller nästan varje dag.

Kommer sluta gå till jobbet och ta ett nytt såfort jag kallas tillbaka motvilligt

Tänkte ta med det men tänker det är lite samma sak om man jobbar 3-4-5 dagar hemifrån. Man gör det merparten utav tiden hur som helst.

Vad arbetar du med?

Läste precis detta.

Volvo Cars nyligen tillträdde VD Håkan Samuelsson, 74 år gammal, slopade som första åtgärd allt hemarbete.
Alla förväntas alltså vara 5 dagar i veckan på kontoret, oavsett roll

Jag hade personligen sagt upp mig samma dag om jag så hade 150.000 i månaden om jag var tvungen att vara på kontoret 5/5 dagar.

Det fick mig att undra hur det är på ert arbete?

Jobbar ni hemifrån?
Hur ofta gör ni det?
Är jobb hemifrån viktigt för er?
Jag arbetar hemifrån 1-2 dgr/vecka. Lite beroende på möten ute, etc…
Jag uppskattar att vara på kontoret, det sociala och för teamskänslans skull, men tycker oxå att det är skönt att kunna arbeta hemifrån när det passar mig.
Jag blev tillfrågad över en tjänst för ett halvår sedan. Bättre betalt, men jobbet gick direkt bort då företaget helt hade tagit bort möjligheten till hemarbete…

Valfritt för oss. Trivs på båda arbetsplatser, så hade inte spelat så stor roll för min del. Det är ingen dealbreaker, men jag uppskattar möjligheten att kunna jobba hemifrån - så den får vi gärna behålla:

- 2-3 dagar i veckan jobbar jag från kontor
- 2-3 dagar i veckan jobbar jag hemifrån

*För 150.000 i månaden hade jag förmodligen kunnat jobba kontor 6-7 dagar i veckan.

Lite statistik:

https://www.scb.se/pressmeddelande/fler-jobbar-mer-hemifran/

- Cirka 54% under 2024 av alla i Sverige jobbar permanent från arbetsplats
- Cirka 46% under 2024 av de sysselsatta jobbar i någon utsträckning hemifrån.

Senast ändrad:
Tänkte ta med det men tänker det är lite samma sak om man jobbar 3-4-5 dagar hemifrån. Man gör det merparten utav tiden hur som helst.

Vad arbetar du med?
Jobbar som cloud konsult.
Kunderna är för det mesta utspridda i världen så ingen större ide att sitta på kontoret i stan. Förutom gratis kaffe och godis då, men blir mest tjock så jag har 0 disciplin.

Jag jobbar förmiddagar på kontoret de dagar jag är där, 1-2 heldagar hemma/vecka. Skulle hellre gnaga av mig ena armen än att jobba heltid på kontoret. Kundservice.

Jag jobbar förmiddagar på kontoret de dagar jag är där, 1-2 heldagar hemma/vecka. Skulle hellre gnaga av mig ena armen än att jobba heltid på kontoret. Kundservice.

Exakt samma för mig, finns inte en lön som hade kunnat få mig att vara på kontoret 5/5 dagar. Skulle vara kanske om vi passerade nivåer som är orimligt, flera hundra tusen i månaden hade jag övervägt det. Men hade påverkats barnens förskoletid och annat så förmodligen inte då heller.

Exakt samma för mig, finns inte en lön som hade kunnat få mig att vara på kontoret 5/5 dagar. Skulle vara kanske om vi passerade nivåer som är orimligt, flera hundra tusen i månaden hade jag övervägt det. Men hade påverkats barnens förskoletid och annat så förmodligen inte då heller.
Precis, en löjligt hög lön så skulle jag kunna tänka mig att göra det...dock bara några få månader för att tjäna/spara pengar, sen tillbaka till köksbordet :facejoy:

Senast ändrad:
Jag jobbar bara hemifrån om jag eller barnen är sjuka. Möjligtvis om jag behöver arbeta ostört mot en deadline. Annars är jag på kontoret. Behöver oftast vara på plats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp