Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobba på kronofogden

Försökte googla utan svar. Men kanske konstig fråga i sammanhanget men har sett en tjänst jag är intresserad av på Kronofogden. Jag tar för givet man inte får jobba där med skuldsanering men frågar ändå. Har ändå jobbar på försäkringskassan som ska köra en ekonomisk bakgrund och fick jobbet tom innan skuldsanering.
Jag är ju inte kriminell även om det känns som man blir behandlad som så i vissa fall när man har skulder.

Hur kommer det sig att du inte jobbar kvar på försäkringskassan?
Både försäkringskassan och kronofogden gör kontroll mot ekonomiskt bakgrund.
Tycker cheferna att man är lämpad för jobbet på försäkringskassan även fast man har skuldsanering, kan man eventuellt bli anställd annars inte, såklart beror det på vad det är för skulder.
Det sker inte per automatik att man får jobba hos försäkringskassan bara för att man har skuldsanering, är alltid en bedömningsfråga.
Det är annat med kronofogden, där är dem stenhård och spelar ingen roll hur lämpad du är, har du skulder eller skuldsanering så kommer du aldrig få ett jobb där förrän det är borta tyvärr.
Handlar inte om att man ska bedömas som kriminell eller inte. Det har enligt praxis samt att man inte ska lockas av pengar då man hanterar stora mängder pengar med utbetalningar, registrerar konton, tar beslut osv.

Senast ändrad:
Hej, jobbar inte kvar då jag bestämde mig för att återgå till chefstjänst. Så valde och satsa på karriär i stället. Men vill nu tillbaka till staten enligt min plan. Givetvis förstår man att skulder inte passar på en myndighet som fogden. Jag för väl vänta några år till då. Har ändå jobbat på olika myndigheter ca 8 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp