Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jobba i Norge med pågående skuldsanering?

Vad gäller då?
Jag har ca 3 år kvar på skuldsaneringen, vad händer om jag byter jobb och börjar jobba i Norge och har noll kr inkomst i Sverige? Skall jag forsätta betala på skuldsaneringen eller pausas den el vad händer?

En skuldsanering pausas inte.
den kan eventuellt avbrytas.

Frågan är ju hur det bedöms om du flyttar. Att enbart jobba i Norge men bo kvar i Sverige kanske kan fungera. Beror på hur man bedömer vart du har dina huvudsakliga intressen.

Det spelar ingen roll om du åker till Thailand, Chile, Australien eller Norge och jobbar. Du får fortsatt betala på din skuldsanering. Den pausas inte och återupptas när du kommer tillbaka till Sverige. Däremot får du göra en omprövning.

Ok, inte lönt på något vis då även om jag bor i Sverige, får jag ut 10 tusen mer skall fogden ha dom 10 tusen också såklart. Sverige och Norge delar väl uppgifter med varandra då.

Ok, inte lönt på något vis då även om jag bor i Sverige, får jag ut 10 tusen mer skall fogden ha dom 10 tusen också såklart. Sverige och Norge delar väl uppgifter med varandra då.

Vill du åka till Norge och jobba och vara "under radarn" så är mitt tips att, skaffa d-nummer och öppna ett bankkonto i Norge. Då kan du tjäna 150 tusen i månaden om du vill och KF gör inget. Men får du din norska lön in på ditt svenska konto så kan det sluta illa:'(

Har själv bott och jobbat i Norge i 7,5 år. Bor dock i Sverige nu men har norskt personnummer.

Vill du åka till Norge och jobba och vara "under radarn" så är mitt tips att, skaffa d-nummer och öppna ett bankkonto i Norge. Då kan du tjäna 150 tusen i månaden om du vill och KF gör inget. Men får du din norska lön in på ditt svenska konto så kan det sluta illa:'(

Har själv bott och jobbat i Norge i 7,5 år. Bor dock i Sverige nu men har norskt personnummer.
Kan man fixa id-nr direkt å bankkonto? Ser dom om man har skuldsanering i Sverige och kan bet påverka processen?

Kan man fixa id-nr direkt å bankkonto? Ser dom om man har skuldsanering i Sverige och kan bet påverka processen?

Du måste få ditt d-nummer först, en bekräftelse och sedan kan du öppna ett norskt bankkonto. Lönen ska in på det norska kontot, inte ditt svenska.

Nej, dom ser inte att du har skuldsanering i Sverige.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp