Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobba i Danmark, Sverige kan inte mäta ut lön där.

Om en person med 2 miljoner i skuld till svenska staten arbetar i Danmark hur kommer borgenärerna i Sverige åt en person i Danmark då?
Jag fattar att dom har eget system men är det enklare eller svårare att utmäta?

Om en person med 2 miljoner i skuld till svenska staten arbetar i Danmark hur kommer borgenärerna i Sverige åt en person i Danmark då?
Jag fattar att dom har eget system men är det enklare eller svårare att utmäta?

Kan man då till en dansk exekutionstitel så kan väl danska utsökningsväsendet vad det nu heter driva in antar jag.
Ingen aning om hur det regelverk dom har är.

Missade statlig skuld.
Jag tror inte den drivs in i Danmark

Kan man då till en dansk exekutionstitel så kan väl danska utsökningsväsendet vad det nu heter driva in antar jag.
Ingen aning om hur det regelverk dom har är.

Dom har ett sjukt krångligt och speciellt system tänkte om någon visste mer hur det gick till.
Jag har någonting som säger mig att man t.e.x. i Danmark bara an göra utmätning för skatteskulder eller skulder till staten men att privata bolag har någon mer krånglig process.

Så tricket är att dra på sig en jävla massa statliga skulder och sen flytta till DK? :facejoy:

Så tricket är att dra på sig en jävla massa statliga skulder och sen flytta till DK? :facejoy:

Tvärtom, danskarna utmäter (danska) statliga skulder.
Men har du i Danmark en skuld till ett SMS-bolag (exempel) verkar det vara i det närmsta omöjligt att få utmätning om du inte äger saker.
Ska gå via domstolen och grejer om jag tolkar det rätt.

Tvärtom, danskarna utmäter (danska) statliga skulder.
Men har du i Danmark en skuld till ett SMS-bolag (exempel) verkar det vara i det närmsta omöjligt att få utmätning om du inte äger saker.
Ska gå via domstolen och grejer om jag tolkar det rätt.
Ja men jag menade att du skulle dra på dig statliga skulder i sverige. Till svenska staten. Och sen dra till DK.

Sverige kan inte utmäta lön i Danmark.
Danmark mäter ut lön i Danmark om det rör sig om statliga skulder.

Tar det her på norsk, siden jeg har glemt mesteparten av svensk skriftlig etter mange år ute av Sverige.
Danmark og Sverige er via EU en del av Lugano-konvensjonen, som gjør at sivilrettslige dommer kan sendes til alle EU-land pluss Norge, Island og Liechtenstein for fullføring. Så en kreditor i Sverige vil gå til tingsretten, få en dom om at du må betale, og denne sendes videre til Dansk byrett som starter innkreving i Danmark.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp