Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jobba extra under skuldsanering

Finns såklart ingen exakt nivå som säger när en borgenär kommer att reagera och begära omprövning.
Vill du vara på den säkra sidan så omprövar du själv så du eventuellt förekommer någon av borgenärerna.
Sen såklart är det ju stor skillnad om man bor helt själv och tjänar dom tex 80k mer på ett år ! Då blir det kanske lite skillnad ! Då ökas inte förbehållen så mycket . Men är man 2 vuxna och 2 barn tex så blir det inte så mycket

KFM säger att du ska ompröva om du har 4-5000 (eller mer) över varje månad. så tjänar du så att du har ~3000 netto ut extra varje månad så är det "okej".
Tror det är betalnings utrymmet ! Då får du räkna med förbehållsbeloppen gått upp och även dina utgifter ökat ! Jag fick min sanering beviljad 2022 och bara förbehållen med hyran har säkert gått upp närmare 5000 kr

KFM säger att du ska ompröva om du har 4-5000 (eller mer) över varje månad. så tjänar du så att du har ~3000 netto ut extra varje månad så är det "okej".
Intressant ! I mitt fall är jag i inledande processen för min skuldsanering men har möjligt till extrajobb via en annan arbetsgivare än min primära . På det extrajobbet kan jag jobba så mycket jag vill egentligen men kan då vara aktuellt att lägga sig på en rimlig nivå om det blir aktuellt . Alltid ett välkommet tillskott om man har möjligheten till lite extra pengar . Tack för svar .

Tror det är betalnings utrymmet ! Då får du räkna med förbehållsbeloppen gått upp och även dina utgifter ökat ! Jag fick min sanering beviljad 2022 och bara förbehållen med hyran har säkert gått upp närmare 5000 kr

"Förutsättningar för förändringar​

Vi kan bevilja en omprövning av skuldsaneringen om ändringen i din ekonomi är betydande (väsentlig). Som huvudregel ska du ha kvar minst 4 000—5 000 kronor mer per månad. Men vi kan göra en omprövning även om det rör sig om mindre förändringar. Det kan vi göra om det är tidigt i skuldsaneringen eller om vi nyligen har beslutat att sänka beloppet du betalar varje månad."

Nej det handlar inte om betalutrymme. Har du skuldsanering har du ingen årlig omräkning. Ja, gör du en omprövning kommer nya beloppen vara det man baserar det utifrån men det har inget med när du ska ompröva att göra.

I TS fall kan vi ju säga såhär. 3000-6000 extra ut i månaden gör att han bör ompröva (om han haft en lagvunnen sanering). Även om han har kostnader för t.ex körning osv.
Sen är det under inledande så då är det bara ett samtal så räknar handläggaren om så det hade inte gett TS någon vinst i plånboken idag, men kommer hjälpa till pensionen om inte TS redan fyller ut den allmänna pensionen varje år på sitt vanliga jobb.

"Förutsättningar för förändringar​

Vi kan bevilja en omprövning av skuldsaneringen om ändringen i din ekonomi är betydande (väsentlig). Som huvudregel ska du ha kvar minst 4 000—5 000 kronor mer per månad. Men vi kan göra en omprövning även om det rör sig om mindre förändringar. Det kan vi göra om det är tidigt i skuldsaneringen eller om vi nyligen har beslutat att sänka beloppet du betalar varje månad."

Nej det handlar inte om betalutrymme. Har du skuldsanering har du ingen årlig omräkning. Ja, gör du en omprövning kommer nya beloppen vara det man baserar det utifrån men det har inget med när du ska ompröva att göra.

I TS fall kan vi ju säga såhär. 3000-6000 extra ut i månaden gör att han bör ompröva (om han haft en lagvunnen sanering). Även om han har kostnader för t.ex körning osv.
Sen är det under inledande så då är det bara ett samtal så räknar handläggaren om så det hade inte gett TS någon vinst i plånboken idag, men kommer hjälpa till pensionen om inte TS redan fyller ut den allmänna pensionen varje år på sitt vanliga jobb.
Fast det står du ska ha kvar 4-5000 kr mer kvar ! Har dina utgifter och osv ökat så har du inte 4000 kr mer kvar fast du tjänat 4000 kr mer. Jag håller med att man bör ompröva absolut ! Det har jag gjort varje gång med ! Även när jag tjänade dom 84k mer ! Man blev då för liten höjning för just förbehållsbeloppen ökat och även utgifterna tex hyran rejält ! Som det även står så räknar man på dom nya beloppen ! Så blir oftast inget jätte höjning ! I mitt fall ca 2000 kr mer att betala på 84k mer tjänat ! 84k låter mycket med o slut ändan behöver det inte betyda att det blir så mycket extra :)

Fast det står du ska ha kvar 4-5000 kr mer kvar ! Har dina utgifter och osv ökat så har du inte 4000 kr mer kvar fast du tjänat 4000 kr mer
Vad är det du försöker förmedla? Har TS kostnader ökat?

Går inte ompröva under inledande, utan det är att meddela handläggaren ny inkomst och få ny preliminär betalningssumma.
Du får inte behålla något annat än för resor till och från extrajobbet.
Bidrar till bättre pension dock
Det stämmer väl, med vissa undantag Lasse? Säg ex att man är sambo/gift vilket gör att denna summan gör att man % förväntas bidra mer till hemmet än innan, då får man ju lite mer utrymme?

Vad är det du försöker förmedla? Har TS kostnader ökat?
Ja det kan dom väl gjort ? Eller kommer att göra under dom kommande åren ? Självklart om han bor i en hyresrätt så ökar hans hyra varje år

De första åren i en skuldsanering är KF mer generösa med sina godkännande på omprövningar. Då krävs det absolut inte några 5000 i höjning.
Sedan är det ju det här med dagsformen på personen som hanterar ärendet.

Så är man orolig bör man ompröva. Eller chansa och ta smällen om den kommer.

De första åren i en skuldsanering är KF mer generösa med sina godkännande på omprövningar. Då krävs det absolut inte några 5000 i höjning.
Sedan är det ju det här med dagsformen på personen som hanterar ärendet.

Så är man orolig bör man ompröva. Eller chansa och ta smällen om den kommer.
Jag omprövade efter första året och det var mer än 5000 kr netto ! Men ändå avslag då faktiskt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp