Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

JO:s kritik: Kronofogden svarar inte i telefon - får återigen allvarlig kritik

Man hade ju kunnat lösa ganska mycket med att ha en chatt också. Det är ju ändå 2025.

Problemet är ju att mejla inte är det ultimata heller för jag vet någon gång när jag mailat den "kontakt" som dom använder har det varit mellan 48 och 72 timmar tills jag fick svar.
Problemet är ju inte att det tar 48-72h att få ett svar. Det är att ofta har man en följdfråga.
Senast förra veckan hamnade jag i den situationen med SKV. Fick svar på ett Mail och var tvungen att ställa en följdfråga. 3 dagar senare fick jag svar på den och hade en fråga till. Svaret kom på den idag.

Problemet är ju inte att det tar 48-72h att få ett svar. Det är att ofta har man en följdfråga.
Senast förra veckan hamnade jag i den situationen med SKV. Fick svar på ett Mail och var tvungen att ställa en följdfråga. 3 dagar senare fick jag svar på den och hade en fråga till. Svaret kom på den idag.

Håller helt med dig och jag känner igen det du skriver.

Om staten hade haft krav på prestation (och löner därefter, det har man inte) som i näringslivet så hade det sett annorlunda ut.
Ja statliga och regionala verksamheter har väl sällan krav på att man ska leverera.

Ja statliga och regionala verksamheter har väl sällan krav på att man ska leverera.
Jodå, någon typ av kravställning finns.
Däremot tolereras en varians i kompetens och prestation som aldrig hade flugit i näringslivet.

Jodå, någon typ av kravställning finns.
Däremot tolereras en varians i kompetens och prestation som aldrig hade flugit i näringslivet.
Ja någon finns säkert. Men jag jobbar i en stor region just nu. Personalen där skäms inte över att medge att det inte finns några leveranskrav på anställda. Om man nu inte är sjukvårdare...
Man blir lite ledsen när man ser hur skattepengarna spenderas :)

Ja någon finns säkert. Men jag jobbar i en stor region just nu. Personalen där skäms inte över att medge att det inte finns några leveranskrav på anställda. Om man nu inte är sjukvårdare...
Man blir lite ledsen när man ser hur skattepengarna spenderas :)
Vill inte ens tänka på hur det ser ut på kommunal nivå...

Vill inte ens tänka på hur det ser ut på kommunal nivå...
Jag har varit där och rotat som konsult med. Det var värre, men kommunerna måste ofta spara in pengar idag och "trimmar" verksamheten mer. Åtminstone på ställen där det syns utåt. Finns säkert massvis med pappersvändare som bara flyter med :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp