Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

JAK kortet

Någon som testat att söka JAK kortet och fått det beviljat? Upplevde ni det som "enkelt att få"? Blev ni beviljade maxkrediten på 50.000 kr och vilka var era förutsättningar då?
Verkar vara hög beviljandegrad..

Någon som har erfarenhet? Ingen på forumet som har det kortet?
Ser att man inte ansöker digitalt utan via blankett vilket skulle passa odigitala jag.

Var har du fått infon om hög beviljandegrad?

Är det inte krav på ett visst sparande också, dom har väl något sånt för lån?

Jag kan bara minnas ett ärende från jak, osäker på om det gällde kort eller lån, men det indikerar att dom inte har jättemånga obeståndsärenden och därmed kanske har lite koll på kreditgivningen.

Jag har haft JAK kortet samt ett lån hos dessa för flera år sedan, då krävdes ett efterspar iaf

Var har du fått infon om hög beviljandegrad?

Är det inte krav på ett visst sparande också, dom har väl något sånt för lån?

Jag kan bara minnas ett ärende från jak, osäker på om det gällde kort eller lån, men det indikerar att dom inte har jättemånga obeståndsärenden och därmed kanske har lite koll på kreditgivningen.
Hög beviljandegrad fick jag från alltomkreditkort.se där dem betygsatt olika kreditkort.

Idag kan man inte ta ett privatlån hos JAK och de som haft privatlån tidigare (slutbetalda såsom jag) väntar fortfarande på att få ut eftersparet. Om efterspar från gamla lån står att läsa om man googlar "efterspar jak".

Men man kan använda efterspar som man väntar på till en bolåneansökan (sedvanlig kreditupplysning). Privatlån och miljölån finns inte idag. Däremot finns JAK kreditkort med maxkredit att söka på upp till 50.000 kr.

När jag för 7 år sedan beviljades ett privatlån på 100.000 kr så var min UC katastrof (hade bet.anm, massa förfrågningar och låg årsinkomst), men beviljades 100.000 kr. Nekades då hos övriga aktörer. Uppfattade DÅ att JAK var något mildare i sin bedömning trots UC, så därför undrar jag om någon i närtid ansökt om JAK kortet och möjligtvis kunde dela med sig av hur bedömningen upplevdes?

Tacksam om någon har lite nutids-info?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp