Så är det. Missbruk är tyvärr alldeles för vanligt och orsakerna varierar från person till person. Alkohol eller mat eller sex eller spel, spelar ingen roll. Din kropp kräver dopamin i löjliga mängder. Det bästa är att man försöker hitta något annat som INTE är skadligt som kan ge dopamin. Tydligen ska motion vara en sådan sak, exempelvis. Men det går ju missbruka även träning. Precis allt.Tack för du delar med dig. Jag tycker hela situationen är lite läskigt. Att man kan sakta gå längre in i dimman utan att riktigt märka av det på något sätt. Det känns som att jag varit i en stor mörk jävla skog men fortfarande kunnat kommunicera med mina nära. Men det är bara jag som varit i skogen... Flummigt, jag vet men på något sätt känns det som jag har magiskt trollats tillbaka till verkligheten där fortsätter människor leva, barn växa och matpriser öka och jag vill inte vara ensam i skogen igen. Läskig plats
Så är det. Missbruk är tyvärr alldeles för vanligt och orsakerna varierar från person till person. Alkohol eller mat eller sex eller spel, spelar ingen roll. Din kropp kräver dopamin i löjliga mängder. Det bästa är att man försöker hitta något annat som INTE är skadligt som kan ge dopamin. Tydligen ska motion vara en sådan sak, exempelvis. Men det går ju missbruka även träning. Precis allt.
Jag fick höra att jag skulle se mitt missbruk som en stor badboll. Antingen kan jag stå ute i vattnet och försöka trycka ner den under vattenytan, men den kommer ju försöka ta sig upp och flyta på vattnet. Eller så kan jag ta badbollen under armen och gå med den där och tillslut inte märka av den eftersom den knappt väger något. Men den finns alltid där och det kommer finnas tillfällen då man står frenetiskt i det blå och försöker trycka ner den under ytan igen. Lycka till Kotten! =)
Bra jobbat av dig, att berätta och vara ärlig mot både din pappa och mot dig själv! Nu kan det bara bli bättre. Ta allas råd och tips och ta denna chansen och bygg upp dig själv och ditt liv igen. Du har miljoner saker att kämpa för, pengar är inte allt, finns så mycket mer här i livet som är värt att kämpa för!Jag ska ta alla era råd på allvar. Tack igen för allt stöd. Helt otroligt vilka människor det finns
Jag berättade för min far i augusti, bästa jag gjort. Höll på att tappa det helt och hållet och såg ingen väg ut ur problemet. Hade inte kunnat behålla bostad eller klara ekonomin. Dom hjälpte mig, har kvar mitt hus och kommer nu kunna ta ett samlingslån och fått ner mina utgifter enormt mycket senaste 6 månaderna. Jag skrev ett brev och lät honom läsa det i lugn och ro. Rekommenderar verkligen det så man själv inte börjar snubbla på orden eller försöker linda in det. Lycka till!Hej därute. Idag är dagen då jag antingen måste läggas in på psyket eller berätta för min pappa om skulder. Har en dag på mig att betala hyran innan jag blir vräkt och har skulder på 300k. Jag vet inte vem jag är längre. Ljuger om allt för att slippa skammen. Att berätta för pappa vågar jag inte. Jag vågar ingenting men jag har panikångest och sjukskrev mig från jobbet. Finns ni där ute som har ett råd