Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag väljer livet!

Det är väl omöjligt att säga i allmänhet...
Nja det skulle jag inte säga. Skilssmässa sker väl oftast pga svek, inte penga bekymmer. Även om det finns dem som skiljer (och gifter sig) av ekonomiska anledningar.

Jag är tillbaka hemma till familjen igen! Vi är överrens och förstår läget båda två, shoppingberoendet är värre än jag trodde så det ska vi ta tag i liksom mitt mående och medberoende. Vi vet dock att det är en tuff resa framåt. Vi är beredda att kämpa för varandra och för framtiden och våra barn.

Jag är beredd att ta all skit jag kan få så länge jag vet att vi har ett gemensamt slutmål och är tillsammans. Det är värt det!

Idag kommer jag att göra min ansökan. Jag går i valet och kvalet av vad jag ska betala. Jag har en del till närstående som jag kommer att prioritera.

Sen blir det en lite ovisshet i all i väntan.
Jag räknar med att en utmätning hinner påbörjas innan skuldsanering om den blir beviljad. Jag ligger redan efter med vissa räkningar. Jag har sålt allt av värde och betalat bort allt jag kan med det. Jag ska sälja en bil bara för att få bort det lånet.
Sen har vi ju den väldigt stressiga husfrågan. Jag hoppas vi för behålla för vi kan inte bo billigare och inte heller där hela familjen får plats. Värderat mellan 400-500k lån på ca 280k. Vad tror ni?

Förövrigt så har vi mitt i allt haft den bästa helgen på 3 år med hela familjen närvarande. Bara den här helgen som varit känns värt allt.
Jag är så tacksam att jag vaknade upp innan det var förlorat.

Med din skuldbörda gör det inte så stor skillnad vad boendet kostar, bara att kronis tycker det är okej för dig att bo där.

Uppdatering. Har nu gått några dagar och några inkasso brev börjar trilla in. Det är ett konstigt lugn i hela kroppen även om en viss ångest kommer och går men ändå ett lugn som jag inte känt av på säkert 10 år.
Folk runtomkring mig frågar vad som har hänt. Jag är överlag på strålande humör och har liksom börjat få en livsgnista som inte fanns och inte varit sedan 2020. Det är alltså märkbart även för min omgivning.

Här har hela det ekonomiska livet kollapsat.. privatlivet har fått sig en rejäl törn.. men jag ser bara ett ljus över allt! Som jag verkligen behövde det här, och i helt rätt tid för jag hade inte klarat av mycket längre I den fasaden jag bar runt på under så många år.

Har fått in en fot på företagshälsovården så där ska jag börja ett program. Frugan vet jag inte riktigt vart står i allt och om hon tagit något steg. Jag har som sagt några månaders försprång.

För min del så kan jag leva på utmätning hela livet om det ska vara så här för jag har redan sett så mycket vinster och ser så mycket som varit snett i vårat liv som jag prioriterar före pengar och nu faktiskt har möjlighet att prioritera!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp