Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Jag är inte emot skuldsanering som företeelse.
Min motfråga blir given, tycker du att det är rätt att låna pengar som man sen inte kan betala tillbaka?
Rätt? Om man medvetet lånar utan att vilja betala tillbaka, nej det är inte rätt. Men här är så inte fallet baserat på delad info. Allt kan hända i livet som gör att man plötsligt står inför en situation man inte klarar av. Då är sanering en sista utväg.

Förlåt för trådskap men blev bara väldigt nyfiken. Är det inga skattepengar på skuldsanering? Det trodde jag. Man lär sig något nytt varje dag :)
Nej, lånebolagen kommer inte att få tillbaka allt om det inte ryms i betalplanen.

Intressant diskussion. Varför kan vi inte passa på att avskriva inkassobolag/KFM samtidigt som sanering?

Förlåt för trådskap men blev bara väldigt nyfiken. Är det inga skattepengar på skuldsanering? Det trodde jag. Man lär sig något nytt varje dag :)
Nej, det är inga skattepengar som går till skuldsanering. Beroende på betalningsutrymme får borgenärerna tillbaka en viss procentsats. I mitt fall är det 76% av min totala skuld som återbetalas.

Jag är iallafall för hjälp, man får ju bara sanering 1 gång och man kommer lära sig en dryg läxa. Sanering är verkligen inget drömliv, det är 5 år av rent helvete. Men kan vara skönt att få ett slutdatum och därefter sätter man upp tydliga mål. Hade sanering inneburit instant så hade det varit en annan femma

Jag är iallafall för hjälp, man får ju bara sanering 1 gång och man kommer lära sig en dryg läxa. Sanering är verkligen inget drömliv, det är 5 år av rent helvete. Men kan vara skönt att få ett slutdatum och därefter sätter man upp tydliga mål. Hade sanering inneburit instant så hade det varit en annan femma
Man kan få sanering iaf två ggr. Det ändrades med den nya skuldsaneringslagen som kom 2016.
Dessutom kan jag säga att det inte är fem år av helvete, åtminstone inte för mig. Jag slipper all ekonomisk ångest hur jag skall lösa alla lån och skulder. Jag vet exakt vad jag har att röra mig med och då två månader/år är betalningsfria så kan jag planera att vissa saker betalas då, exvis tandläkare, bilförsäkring eller vad det nu kan vara.

Nej inte en krona läggs till från staten, utom möjligen skattereduktion för förlusten som fordringsägaren gör.
Det blir övriga kunder på respektive bank/bolag som delar på notan

Nej det går att få flera gånger.

Man kan få sanering iaf två ggr. Det ändrades med den nya skuldsaneringslagen som kom 2016.
Dessutom kan jag säga att det inte är fem år av helvete, åtminstone inte för mig. Jag slipper all ekonomisk ångest hur jag skall lösa alla lån och skulder. Jag vet exakt vad jag har att röra mig med och då två månader/år är betalningsfria så kan jag planera att vissa saker betalas då, exvis tandläkare, bilförsäkring eller vad det nu kan vara.

Nej det ändrades inte i den lagändringen, det gick innan också och hade också skett vid några få fall. Ändringen 2016 innebar att det var lättare att få det fler än en gång (märk väl att det inte vad jag sett begränsas till 2 tillfällen heller)

Ok, men hursom så är jag iallafall för sanering. Tycker människor ska få rätt till en andra chans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp