Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Skuldsanering är väl till för folk som inte har möjlighet att återbetala sina skulder inom rimlig tid. Om dom räknar ut att jag behöver 12.000 i månaden för att leva, på existensminimum och dom kan ta 7000 varje månad, som bara är ränta, så kan jag ju inte på någon plats på kartan återbetala mina lån inom rimlig tid?

Nej skuldsanering är till för de som inte kan betala tillbaka skulderna på lång tid och det dessutom är skäligt bevilja skuldsanering.

Det räcker alltså inte med att inte kunna betala.

Skuldsanering är väl till för folk som inte har möjlighet att återbetala sina skulder inom rimlig tid. Om dom räknar ut att jag behöver 12.000 i månaden för att leva, på existensminimum och dom kan ta 7000 varje månad, som bara är ränta, så kan jag ju inte på någon plats på kartan återbetala mina lån inom rimlig tid?
Jag tror ändå att det måste gå en viss tid innan man kan ansöka skuldsanering. Du kan inte ansöka och bli beviljad samma dag som du hamnade hos kronofogden. Du kanske måste betala aktivt varje månad till kronis 1 år och sen söka skuldsanering och det kan ta flera månader innan man får svar.

Nej skuldsanering är till för de som inte kan betala tillbaka skulderna på lång tid och det dessutom är skäligt bevilja skuldsanering.

Det räcker alltså inte med att inte kunna betala.
Skuldsanering är till för dig som har skulder du inte kan betala på egen hand under överskådlig tid

Varför är detta då det första man ser på kronofogdens hemsida angående skuldsanering?

Skuldsanering är till för dig som har skulder du inte kan betala på egen hand under överskådlig tid

Varför är detta då det första man ser på kronofogdens hemsida angående skuldsanering?
För att beviljas skuldsanering ska du dels vara kvalificerat insolvent, dels ska det anses vara skäligt att du ska få skuldsanering.

Det ovan gäller oavsett hur många gånger du skriver att du inte kan betala.
Referens skuldsaneringslagen typ paragraferna 5-10.

För att beviljas skuldsanering ska du dels vara kvalificerat insolvent, dels ska det anses vara skäligt att du ska få skuldsanering.

Det ovan gäller oavsett hur många gånger du skriver att du inte kan betala.
Referens skuldsaneringslagen typ paragraferna 5-10.
Och vad exakt innebär det?….
Känns ändå som att man har goda chanser att få igenom en skuldsanering ifall man ska betala enbart räntor för resten av sitt liv, eftersom dom 6500 dom tar bara är räntor, då minskar ju ALDRIG skulden.

Och vad exakt innebär det?….
Känns ändå som att man har goda chanser att få igenom en skuldsanering ifall man ska betala enbart räntor för resten av sitt liv, eftersom dom 6500 dom tar bara är räntor, då minskar ju ALDRIG skulden.

Finns inget exakt svar på det. Men nya skulder och ung person är saker som talar emot att det skulle vara skäligt.

Märker att du igen tar upp att du inte kan betala, jag nämnde nyss att det inte hjälper att upprepa det. Det ska vara skäligt också, oavsett hur liten möjlighet man har att betala.

Finns inget exakt svar på det. Men nya skulder och ung person är saker som talar emot att det skulle vara skäligt.

Märker att du igen tar upp att du inte kan betala, jag nämnde nyss att det inte hjälper att upprepa det. Det ska vara skäligt också, oavsett hur liten möjlighet man har att betala.
Ja jag förstår vad du säger men med min inkomst (medelinkomst) som jag inte kan styra över då jag inte har utrymme för att gå utbildningar för högre betalda jobb kommer dom enbart kunna dra 6-7000 från mig varje månad plus att vi ska få barn till sommaren, så finns det liksom ingenting jag kan göra för att betala skulderna, allt utöver det som dom låter mig behålla kan jag ju såklart betala, men om allt är ränta så undrar jag bara ifall jag kommer leva hela mina genomsnittliga 70 år på att betala räntor till kronkalle?

400.000 på 15 år med räntorna blir minst 600.000 hoppas jag du förstår, och inkomsten kommer inte ökas. 15 år anses inte vara någon rimlig tid. Vad jag läst så är det om det inte går att återbetala mellan 5-10 år.
10-15 år är det.

Ja jag förstår vad du säger men med min inkomst (medelinkomst) som jag inte kan styra över då jag inte har utrymme för att gå utbildningar för högre betalda jobb kommer dom enbart kunna dra 6-7000 från mig varje månad plus att vi ska få barn till sommaren, så finns det liksom ingenting jag kan göra för att betala skulderna, allt utöver det som dom låter mig behålla kan jag ju såklart betala, men om allt är ränta så undrar jag bara ifall jag kommer leva hela mina genomsnittliga 70 år på att betala räntor till kronkalle?
Jag ger upp att förklara det här. Lycka till.

Du säger att ni ska vara fria om 6 år ? " Så länge vi är fria om 6 år så är de lugnt "

Ska ni hinna betala av 300k eller va de va på 3 år?
För när skulden är betald så är ni även låsta i 3 år med anm så ni inte kan göra något. Det kallar jag inte fria heller.

Hoppas verkligen ni är tillsammans till allt är över. Annars blir det tufft för båda...

Önskar er lycka till :)
Han menar fri med en skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp