Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Inte så långt från totala lån summan då om du släpper allt, försökt förhandla fram lite fryst ränta och låg amoteringsplaner så är det inte alls omöjligt, framförallt inte på 15 år.
Lönen kommer ju öka lite iallafall med tiden med.
Och inte.omöjlogt att hitta bättre betalda jobb utan utbildning heller (svårt just nu med ta le på läget dock)

asså förstår inte varför ni ska anta saker när ni inte har någon aning om mitt liv eller min situation.
nummer 1. Hur i hela helvete ska jag lyckas få ett jobb som ger mig högre lön än medellönen för svenska befolkningen när jag inte har någon speciell utbildning? Hur ska jag lyckas utbilda mig med dessa skulder?

nummer 2. Jag har vart i denna karusellen i 3-4 år. Jag har försökt och förbättra min UC varje år för att få samlingslån utan framgång. Jag har liksom 20 olika kreditgivare som ska ha pengar från mina 18.000 varje månad netto och det går helt enkelt inte, jag har inte råd och det finns ingen lösning för min del.

nummer 3. Jag har försökt via min sambo flytta lån för att få bättre förutsättningar för samlingslån, utan framgång. Inga lånerbjudanden.

nummer 4. Under en period jobbade jag 3 jobb samtidigt. Heltid mån-fre 07:30-16-30
Varje dag mån-fre 17:00-21:00.
Varannan lördag efter dom hemska veckorna 05:00-14:00. Jag somnade flertalet gånger bakom ratten dom lördagarna när jag levererade gods till mataffärer och kunde kört ihjäl mig själv och många andra 20 gånger för att jag var helt slutkörd pga veckorna jag gick igenom.
asså förstår inte varför ni ska anta saker när ni inte har någon aning om mitt liv eller min situation.
nummer 1. Hur i hela helvete ska jag lyckas få ett jobb som ger mig högre lön än medellönen för svenska befolkningen när jag inte har någon speciell utbildning? Hur ska jag lyckas utbilda mig med dessa skulder?

nummer 2. Jag har vart i denna karusellen i 3-4 år. Jag har försökt och förbättra min UC varje år för att få samlingslån utan framgång. Jag har liksom 20 olika kreditgivare som ska ha pengar från mina 18.000 varje månad netto och det går helt enkelt inte, jag har inte råd och det finns ingen lösning för min del.

nummer 3. Jag har försökt via min sambo flytta lån för att få bättre förutsättningar för samlingslån, utan framgång. Inga lånerbjudanden.

nummer 4. Under en period jobbade jag 3 jobb samtidigt. Heltid mån-fre 07:30-16-30
Varje dag mån-fre 17:00-21:00.
Varannan lördag efter dom hemska veckorna 05:00-14:00. Jag somnade flertalet gånger bakom ratten dom lördagarna när jag levererade gods till mataffärer och kunde kört ihjäl mig själv och många andra 20 gånger för att jag var helt slutkörd pga veckorna jag gick igenom.
Tack. En vettig kommentar! Tänk att det skulle ta 40 kommentarer för att få första svaret på det jag initialt frågade, då vet jag att det är mer eller mindre kört för sanering (vi har barn som är beräknat i juni förresten). Förstår inte vad hälften av er gör på detta forumet ens. Ni sitter där bakom eran skärm och dömmer andra istället för att hjälpa till och svara på frågorna som blir ställda.
Nej folk dömer inte men du lyssnar uppenbarligen inte på saker du inte vill höra.
Lycka till med allt!

Märks väl hur det går. Åldern talar starkt mot skuldsanering, är du 22 och varit i karusell 3-4 år så körde du igång under gymnasiet?

Märks väl hur det går. Åldern talar starkt mot skuldsanering, är du 22 och varit i karusell 3-4 år så körde du igång under gymnasiet?
Hoppade av under gymnasiet och började jobba direkt, tog ett sms-lån en gång och det visade sig vara det största misstaget jag någonsin gjort. Var helt fascinerad över hur snabbt det gick att få in pengar på kontot och där började allt

Men säg att vi inte får någon skuldsanering. Då ska min totalskuld som egentligen är strax över 700.000 men i detta fallet runt 500.000 pga att sambon står för halva lånet på 350k samt 120k till i sms-lån. Då ska dom 500.000 utmätas, hur lång tid kan det ta och betala av 500k på fogden? Finns det möjlighet att få fryst ränta? För jag gjorde ett snabbtest här på deras hemsida om förbehållsbeloppet och ifall uppgifterna jag lämnade stämmer till 95% iallafall får jag ett förbehållsbelopp på ca 12k och dom tar av mig 6500 varje månad.

Men säg att vi inte får någon skuldsanering. Då ska min totalskuld som egentligen är strax över 700.000 men i detta fallet runt 500.000 pga att sambon står för halva lånet på 350k samt 120k till i sms-lån. Då ska dom 500.000 utmätas, hur lång tid kan det ta och betala av 500k på fogden? Finns det möjlighet att få fryst ränta? För jag gjorde ett snabbtest här på deras hemsida om förbehållsbeloppet och ifall uppgifterna jag lämnade stämmer till 95% iallafall får jag ett förbehållsbelopp på ca 12k och dom tar av mig 6500 varje månad.

Jag fick också grönt på snabbtest. Ingen aning om varför
Fryst ränta kan långivare eller inkassobolag ge. Inte kfm.

Jag lider med dig. Det klart det känns orättvist när du kämpar som du gör och får inget för det.

Tror de flesta som kommenterar åldern gör det pga de vet att ditt liv kommer att se annorlunda ut om 10 år.
När jag var 25 låg min månadslön på 13500kr. Nu 56000kr.(30 år senare) Från det perspektivet ser det ut som att du inte behöver tappa hoppet. Det är ”bara” väldigt kämpigt just nu.
Jag förstår inte varför du inte fick samlingslån sist. På något sätt irriterande att inte veta så man skulle kunna göra något åt det.
Som många skriver tror jag inte heller att du får sanering pga olika anledningar. (Nya lån och ålder).
Om ni släpper allt blir det väl löneutmätning? Kanske t.o.m. det blir bättre? Vägen till skuldfrihet blir längre men den kommer!

Sedan vill jag gratta till det väntade tillskottet även om tillfället kunde valts bättre….
Inte roligt att känna det enorma ansvaret av ett barn när dessutom ekonomin inte håller.

Men, man kan säga vad man vill, du har verkligen vänt på vartenda sten för att komma ur detta.
Jag håller tummarna att historien visar en ny sida om ett år.
Lycka till!

Jag fick också grönt på snabbtest. Ingen aning om varför
Fryst ränta kan långivare eller inkassobolag ge. Inte kfm.
Ja jo men hur samarbetsvilliga är aktörerna med att gå med på fryst ränta när allt ligger hos fogden, något du har erfarenhet från?

Ja jo men hur samarbetsvilliga är aktörerna med att gå med på fryst ränta när allt ligger hos fogden, något du har erfarenhet från?

Det finns ingen statistik om sånt.
Det återkallas en jäkla massa mål löpande så folk lyckas med saker i alla fall.

Beror helt på hur många lån som hamnas hos kronofogden. Dom delar ut betalningen till alla skulder. Så olika räntor på alla skulder som ligger hos dom.
Säg att du betalar 6500 till dom, så är garanterat hälften ränta varje månad. Jag säger 15-20 år med kronofogden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp