Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Ja men hon kommer ju inte göra det men vad händer när den kommer till kfm? Vi ska ju söka saneringen och gå på utmätning antagligen. Delas den på hälften, till mig och henne eller vad händer med lånet iomed att hon är medsökande fast jag huvudlåntagare?
Grejen är väl med att man inte kan söka ihop va? Det görs ju enskilt. Och då blir ju totalt summan inte lika stor om man delar på den och hon kommer ju inte vara föräldrar ledig hela livet så på 15 år med 400.000 var blir det ju typ då så kan det bli väldigt svårt med tanke på 22 års ålder med

Man kanske kan söka ihop men känns isåfall som att man kanske måste vara gifta eller ngt ingen aning om det bara en gissning:)

Grejen är väl med att man inte kan söka ihop va? Det görs ju enskilt. Och då blir ju totalt summan inte lika stor om man delar på den och hon kommer ju inte vara föräldrar ledig hela livet så på 15 år med 400.000 var blir det ju typ då så kan det bli väldigt svårt med tanke på 22 års ålder med
Hennes årsinkomst är 240.000 så det anses fortfarande vara en väldigt låg inkomst. Sen har hon psykisk ohälsa och kan inte jobba lika mycket som en ’vanlig’ människa utan att gå in i väggen

Hennes årsinkomst är 240.000 så det anses fortfarande vara en väldigt låg inkomst. Sen har hon psykisk ohälsa och kan inte jobba lika mycket som en ’vanlig’ människa utan att gå in i väggen
400.000 är ändå inte så mkt med en inkomst på 240.000 på 15 år går det att lösa och inkomsten ökat förhoppningsvis så småningom om

400.000 är ändå inte så mkt med en inkomst på 240.000 på 15 år går det att lösa och inkomsten ökat förhoppningsvis så småningom om
400.000 på 15 år med räntorna blir minst 600.000 hoppas jag du förstår, och inkomsten kommer inte ökas. 15 år anses inte vara någon rimlig tid. Vad jag läst så är det om det inte går att återbetala mellan 5-10 år.

Prata med en budget & skuldrådgivare istället, men 22 år och få skusan? Tveksamt till det alltså. Din sambo, det spelar ingen roll för henne då det bara är pengar eller vad menar du….?

400.000 på 15 år med räntorna blir minst 600.000 hoppas jag du förstår, och inkomsten kommer inte ökas. 15 år anses inte vara någon rimlig tid. Vad jag läst så är det om det inte går att återbetala mellan 5-10 år.
det är snarare 15 år! @Lasseman kan ju flika in här med sin expertis

Prata med en budget & skuldrådgivare istället, men 22 år och få skusan? Tveksamt till det alltså. Din sambo, det spelar ingen roll för henne då det bara är pengar eller vad menar du….?
Förstår inte varför alla säger att det blir svårt pga 22 år gammal. Överallt jag läst säger kronofogden själva att det spelar ingen roll hur ung/gammal man är, är man svårt skuldsatt och inte kan betala tillbaks inom rimlig tid kan man få sanering, och jag kommer inte kunna betala tillbaks inom rimlig tid, inte hon heller. Och hon bryr sig inte speciellt mycket att 300k av mina lån kommer stå i hennes namn på kfm sålänge vi är fria om typ 6 år

Hennes är ju väldigt nya medans mina är lite si sådär, haft vissa väldigt länge och finns några nyare. Hon hade ju inte en enda skuld i början på året och nu har hon ca 200k i sitt namn + står med på mitt 350k ikano lån
Väldigt länge kan du väl inte haft dem om du är 22? Är väl minst 18-års gräns på att ta lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp