Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag ska släppa allt

Nu har jag och sambon bestämt oss. Jag har lån på över 700k idag. 100-120k av dom står i hennes namn. 350k av dom är hon med som medsökande, resterande står enbart i mitt namn.
Hon har 80.000 på sig, plus dom 100-120k som jag tagit i hennes namn.
Hon ska börja gå på mammapenning till sommaren, alltså kommer hennes inkomst vara väldigt låg. Vi vill söka skuldsanering och behöver verkligen råd.
En del utav våra lån är relativt nya lån.
Jag har 28.000 innan skatt varje månad, enligt fkassans beräkningar ska hon få 14.500 i mammapenning. Ingen av oss kommer kunna återbetala allt detta inom någon rimlig tid. kanske 15 år.

finns det goda chanser för oss att få sanering beviljad? Vi båda är 22 år gamla. Ska man isåfall söka sanering nu direkt eller vänta tills allt hamnat hos fogden? Uppskattar svar då detta är väldigt nytt område för mig

Är skulderna nya kan det vara ett problem oavsett om det ligger hos kfm eller inte

Är skulderna nya kan det vara ett problem oavsett om det ligger hos kfm eller inte
Hennes är ju väldigt nya medans mina är lite si sådär, haft vissa väldigt länge och finns några nyare. Hon hade ju inte en enda skuld i början på året och nu har hon ca 200k i sitt namn + står med på mitt 350k ikano lån

Nu har jag och sambon bestämt oss. Jag har lån på över 700k idag. 100-120k av dom står i hennes namn. 350k av dom är hon med som medsökande, resterande står enbart i mitt namn.
Hon har 80.000 på sig, plus dom 100-120k som jag tagit i hennes namn.
Hon ska börja gå på mammapenning till sommaren, alltså kommer hennes inkomst vara väldigt låg. Vi vill söka skuldsanering och behöver verkligen råd.
En del utav våra lån är relativt nya lån.
Jag har 28.000 innan skatt varje månad, enligt fkassans beräkningar ska hon få 14.500 i mammapenning. Ingen av oss kommer kunna återbetala allt detta inom någon rimlig tid. kanske 15 år.

finns det goda chanser för oss att få sanering beviljad? Vi båda är 22 år gamla. Ska man isåfall söka sanering nu direkt eller vänta tills allt hamnat hos fogden? Uppskattar svar då detta är väldigt nytt område för mig
Bra jobbat! Skuldsanering vid 22! Måste ju vara ngt slags rekord

Bra jobbat! Skuldsanering vid 22! Måste ju vara ngt slags rekord
Någon gång måste man kasta in handduken. Skulle kunna sitta fast i denna lån cirkeln där man får månaderna att gå ihop med krediter hit och dit i några år för att vid 25-26 istället ha miljonen i lån och då söka sanering

Jag tror att det blir svårt att få en skuldsanering med tanke på er ålder och att skulderna trots allt inte är så höga.
Det är givetvis bara att söka så ser ni vart det landar. Vid ett avslag får man en motivering varför det blev så och sen kan man jobba utifrån det.

Någon gång måste man kasta in handduken. Skulle kunna sitta fast i denna lån cirkeln där man får månaderna att gå ihop med krediter hit och dit i några år för att vid 25-26 istället ha miljonen i lån och då söka sanering
Jag har ingen erfarenhet av skuldsanering och borde således inte uttala mig men min uppfattning är att det är svårt att bli beviljad en sådan om man anses kunna betala tillbaka skulderna inom sina yrkesverksamma år. Och sett till din ynka ålder så har du många år kvar på dig att arbeta.

Istället för att ta krediter för att betala krediter så borde du söka extrajobb eller byta till ett med högre betalt. Ställ in dig på att ha ett par hundår framför dig och jobba kvällar, nätter, helger. Säg nej till utemiddagar, festande, bio och allt vad det nu är.

Vi har själva satt oss i denna sits och bör rimligtvis göra allt i vår makt innan vi bestämmer oss för att kasta in handduken och låta staten betala för vårt party.

Jag tror att det blir svårt att få en skuldsanering med tanke på er ålder och att skulderna trots allt inte är så höga.
Det är givetvis bara att söka så ser ni vart det landar. Vid ett avslag får man en motivering varför det blev så och sen kan man jobba utifrån det.
Fast om hon har 400k hos fogden (100k som är sitt egna, 100k som är från mig, 175k från ikano lånet som också är mitt) och går på mammapenning och kanske kan betala en 500ing i månaden så kan dom ju omöjligt anse att hon kan återbetala inom rimlig tid.

Vad är det bästa att göra, ringa kommunens skuld rådgivare och be dom om hjälp eller?

Om jag kisar och läser lite mellan raderna kanske kanske man kan urskilja att hon inte varit helt medveten om lånen hon nu är med på och står på?

Jag har ingen erfarenhet av skuldsanering och borde således inte uttala mig men min uppfattning är att det är svårt att bli beviljad en sådan om man anses kunna betala tillbaka skulderna inom sina yrkesverksamma år. Och sett till din ynka ålder så har du många år kvar på dig att arbeta.

Istället för att ta krediter för att betala krediter så borde du söka extrajobb eller byta till ett med högre betalt. Ställ in dig på att ha ett par hundår framför dig och jobba kvällar, nätter, helger. Säg nej till utemiddagar, festande, bio och allt vad det nu är.

Vi har själva satt oss i denna sits och bör rimligtvis göra allt i vår makt innan vi bestämmer oss för att kasta in handduken och låta staten betala för vårt party.
Vad jag läst är det ifall man kan återbetala inom 10 år. Och med mina räntor och hennes låga inkomst så är det fullständigt omöjligt.
Jag har gett mig på extra jobb ett par gånger. Men aldrig fått något samlingslån som löst mina problem så har bara blivit och betala räntor, jag har gjort min del och ansträngt mig, mått så psykiskt dåligt och haft ångest dag in dag ut över detta och nu orkar jag inte längre. Att bara söka ett jobb med bättre betalt, ja jo det låter ju enkelt när du säger det, hur fan ska det gå till? 95% av alla lediga jobb erbjuder runt samma lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp