Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag sjunker som en båt...hjälp mig :(

Hej
Jag mår verkligen skit. Nu känns det som att KF är nära.
Blanco +krediter på 1.2 miljoner UC 9,0 % 10 ff.
Husköp för knappt 8 mån sedan så jag kan inte värdera om och baka in för värdet kan väl inte ha stigit så mycket?
Vad kan jag göra? Existerar det ens en räddning?

Hej
Jag mår verkligen skit. Nu känns det som att KF är nära.
Blanco +krediter på 1.2 miljoner UC 9,0 % 10 ff.
Husköp för knappt 8 mån sedan så jag kan inte värdera om och baka in för värdet kan väl inte ha stigit så mycket?
Vad kan jag göra? Existerar det ens en räddning?
Blev husköpet beviljat trots hög belåning el de har tillkommit efteråt ?

Berätta gärna dina förutsättningar. Vad har du för inkomst? Hur mycket kostar lånen per månad? Vad är dina övriga utgifter?

Jämkning och snöbollsmetoden har varit min räddning. Hade lån på 1,4mkr för ca 2 år sedan, nu är skulderna på ca 1,1mkr.

Årsinkomst runt 550 000 kr sambo runt 270.000
Lånen kostatar väldigt mycket , ett på 3500, 3900,2200, 2600, osv.

Bra jobbat !

Kolla hur andra har ställt upp sina förutsättningar och gör samma sak.
Då kommer du att få ner hjälp för just nu har du fortfarande angett för lite information.

Lösningen heter minska utgifterna, höj inkomsterna, kör snöbollsmetoden, dra åt svångremmen så mkt som det går och kämpa.
Med tiden kommer ni att kunna ta samlingslån och baka de värsta lånen i det men tills dess så se till att inte ta nya skitlån. Försök omförhandla alla lån ny har antingen till längre betalningstid eller om det går att sänka räntan lite. Allt ni får "över" pytsar ni in i snöbollen men glöm inte att ha en buffert för oförutsedda utgifter (för de kommer tyvärr!).

Finns massa skrivet här på forumet i ämnet så läs runt.
Det viktigaste är att väckarklockan har ringt och ni har blivit medvetna om att ngt behöver göras.
Ni är trots allt två med inkomster, det går att lösa det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp