Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag sitter fast..någon magisk sida som accepterar skulder hos KFG, ingen inkomst och många UC

Jag är glad att jag hittade denna sidan och hoppas att det finns någon ängel som kan hjälpa mig..
Jag sitter helt fast, vet inte ens hur mycket skulder jag har utan har bara skitit i alla räkningar och bara tagit fler lån. Fått fler än 10-tals brev från KFG men har bara skitit i dom också. Blir bara mer och mer deprimerad för vare dag som går.. Jag har inget jobb eller inkomst heller så därför har jag tagit fler lån.
Ni som har erfarenhet.. Vad ska jag göra? Jag vet att jag måste samla ihop mina räkningar och lista ut hur mycket jag är skyldig. Har funderat på om jag kan ta ett stort lån och betala av alla de andra men tror inte jag kommer kunna få något. Har så otroligt många UC dragningar så det är nog omöjligt, har försökt på alla sidor man kan tänka sig men inget funkar.
Är så himla deprimerad och har blivit helt beroende av att shoppa online och det är dit alla pengar har gått och kan inte lämna tillbaka sakerna då det är använt. Sitter här nu och inser hur mycket skit jag köpt som jag aldrig kommer använda..
Så om mitt enda alternativ är att skriva under pappren från KFG, vad händer sen?
Har jag något annat alternativ? Finns det någon magisk sida som accepterar skulder hos KFG, ingen inkomst och många UC-dragningar..?
Uppskattar alla svar och hjälp!

Det är svårt att svara på rak arm när du inte ens vet hur stora dina skulder är, ditt UC betyg, hur många förfrågningar, etc.

Men generellt verkar det vara kört om du inte har ett jobb. Och de som är villiga att bevilja dig ett lån ändå, om det ens finns, kommer garanterat sätta dig ännu djupare i skiten för det finns ingen som lånar ut pengar till nån som ej kan betala, dvs om de själva inte tjänar på din olycka. Men fråga dig själv om ännu ett lån verkligen är lösningen på dina problem?

Har tyvärr inget tröstande att säga utom att vissa verkar tycka det är skönt när de väl släppt allt till KF.. av vad jag läst här.

Först och främst så ska du söka hjälp för ditt måeende. Ring din vc idag el gå in på mina vårdkontakter och sök tid där.
Mår du inte bra så kommer du inte orka reda ut din ekonomi.

Jag är glad att jag hittade denna sidan och hoppas att det finns någon ängel som kan hjälpa mig..
Jag sitter helt fast, vet inte ens hur mycket skulder jag har utan har bara skitit i alla räkningar och bara tagit fler lån. Fått fler än 10-tals brev från KFG men har bara skitit i dom också. Blir bara mer och mer deprimerad för vare dag som går.. Jag har inget jobb eller inkomst heller så därför har jag tagit fler lån.
Ni som har erfarenhet.. Vad ska jag göra? Jag vet att jag måste samla ihop mina räkningar och lista ut hur mycket jag är skyldig. Har funderat på om jag kan ta ett stort lån och betala av alla de andra men tror inte jag kommer kunna få något. Har så otroligt många UC dragningar så det är nog omöjligt, har försökt på alla sidor man kan tänka sig men inget funkar.
Är så himla deprimerad och har blivit helt beroende av att shoppa online och det är dit alla pengar har gått och kan inte lämna tillbaka sakerna då det är använt. Sitter här nu och inser hur mycket skit jag köpt som jag aldrig kommer använda..
Så om mitt enda alternativ är att skriva under pappren från KFG, vad händer sen?
Har jag något annat alternativ? Finns det någon magisk sida som accepterar skulder hos KFG, ingen inkomst och många UC-dragningar..?

Jag har själv kommit ur ett shoppingberoende så jag vet exakt hur det är. Det första du behöver göra är att ta itu med beroendet! Sedan måste du öppna ALLA brev och lista dina skulder. Ta fram ett A4 block och lista upp.
Öppna alla KF-brev och skriv under och skicka in (om du vet att skulden stämmer). Efter det kan du börja jobba med att lägga upp en plan.
Utan inkomst och nya KF skulder är det i princip omöjligt att få ett lån.

Vad är det för saker du har, kan du sälja det kanske?
Tror också ett jobb hade kunnat vara en bra början.

Finns det någon magisk sida som accepterar skulder hos KFG, ingen inkomst och många UC-dragningar..?

tyvärr finns det inte det! Att låna har blivit betydligt mkt svårare de senaste 4 åren, kraven har höjts och skärpts.

Lista alla dina skulder, det kanske är inte så illa som du tror! Har du brev fr inkassobolag öppna de omedelbart och ring och be om avbetalningsplan så att inte de skickar vidare till Kfm, det blir dyrare för dig!

Du säger att du inte har inkomst, menar du av tjänst? Får du bidrag av ngt slag? Om inte ring soc och se om de kan hjälpa dig. Du kommer att fixa det här men du måste SLUTA SHOPPA och börja hålla hårt i varenda krona.
Om en del av det du köpt är oanvänt i princip, som du skriver, sälja det på Fb eller Tradera och använt pengarna till att betala skulder.
Återkom gärna när du har listat dina skulder, vem du har skuld till och hur mkt.
De skulder som redan gått till Kfm kan man inte göra så mkt åt, möjligtvis om du ringer fordringsägaren och frågar om de kan dra tillbaka skulden, men då kanske de kräver att du betalar in ett belopp.

i det tillståndet du är i nu, deprimerad och öppnar inte posten.... du kommer att känna dig bättre om du tar tag i situationen, jag lovar! Det finns en lösning på allt men du måste hitta den och för det krävs det handling.

Har du släktingar eller nära vänner som kan hjälpa dig att lösa de mest akuta skulderna?

Du bestämmer själv hur det här kommer att fortsätta... sluta shoppa är det viktigaste, ta kontroll över situationen.
Skriv här så hjälper vi dig så gott vi kan, här finns det mkt samlad kunskap och erfarenhet, du är inte ensam :)

Fram med papper och penna nu :)

Min bedömning är att du har en allvarlig diagnos som i sin tur lett till en depression. Sök hjälp från vården per omgående och förklara din situation och ditt mående.

Nu tänker jag vara rak på: Har du fått konstaterat depression? Och har du fått hjälp med måendet isåfall? Om inte, kontakta vårdcentralen så att du får hjälp med att ta tag i måendet. Om du känner att du har svårt att öppna post mm pga måendet, ta upp det med din behandlare så kanske de kan lotsa vidare med att hjälpa dig att få någon form av kontaktperson/boendestöd som stöttar dig att ta dig igenom breven som kommer och hjälp med att ringa samtal. Sen som andra redan sagt, försök få till avbetalningsplan och sälj av saker om du kan och betala in det som går. Du har ingen inkomst alls? Eller har du kanske någon form av sjukpenning eller a-kassa?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp