Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Hur mycket skulder har du? Varför tror du att du aldrig skulle kunna få skuldsanering?
Alla får inte det. Vet att jag inte skulle kunna betala tillbaks beloppet på 15 år. Skulden är idag 1,6.

Hur menar du nu? Tänker du om man tjänar för mycket?
Nej de kanske inte tycker man uppfyller kraven för att få skuldsanering. Alla som söker får ju inte skuldsanering. Det ör inget man kan ta för givet. Jag kommer dock inte kunna betala den skulden jag har inom rimlig tid
Men söka kan man alltid

Vill tro att om man uppfyller kraven får man skuldsanering för eller senare...jag har haft skulder hos kfm senaste 9-10 åren och sökt skuldsanering 4 gånger. Nu sista gången fick jag avslag av kfm men överklagade och tingsrätten gick pp min linje så kommer få inledande nu bara kfm får ärendet från tingsrätten.
Första 2 gångerna fick jag avslag för att jag enbart jobbade 70%, tredje och fjärde avslag för att dom ansåg att jag medvetet gett bort en tillgång med värde. Överklagad och nu fjärde gången gick tingsrätten på min linje och anser att jag inte ska behöva "betala" för nåt som skedde för över 10 år sedan och som jag inte kunde förutse då jag kunde bevisa att det inte fanns något övervärde av fastigheten vid överlåtelsen.
Tack och grattis hoppas allt går vägen för dig nu.
Ja det är kanske så att man tillslut uppfyller kraven. För mig ör det väl kanske lån som är för färska. Men då handläggningstiden är ett par månader framåt

Tack och grattis hoppas allt går vägen för dig nu.
Ja det är kanske så att man tillslut uppfyller kraven. För mig ör det väl kanske lån som är för färska. Men då handläggningstiden är ett par månader framåt
Tack! Jag hade faktiskt gett upp lite just och förlikat mig med tanken att få leva med skulder många år till. Nu hoppas jag allt går vägen....mina skulder är ju väldigt gamla så borde gå smidigt men man vet aldrig.
Ge inte upp hoppet...nån gång vänder det :)

Tack! Jag hade faktiskt gett upp lite just och förlikat mig med tanken att få leva med skulder många år till. Nu hoppas jag allt går vägen....mina skulder är ju väldigt gamla så borde gå smidigt men man vet aldrig.
Ge inte upp hoppet...nån gång vänder det :)
Tack så mycket dina ord värmer

Nej de kanske inte tycker man uppfyller kraven för att få skuldsanering. Alla som söker får ju inte skuldsanering. Det ör inget man kan ta för givet. Jag kommer dock inte kunna betala den skulden jag har inom rimlig tid
Men söka kan man alltid

Fast om lånen är för färska så kommer du ju uppfylla kraven om du väntar ett bra tag innan du söker igen. Det krävs ganska mycket för att inte alls få en skuldsanering.

Fast om lånen är för färska så kommer du ju uppfylla kraven om du väntar ett bra tag innan du söker igen. Det krävs ganska mycket för att inte alls få en skuldsanering.
Jo så är det du har så rätt skönt att höra

Hur vet man att man år kvalificerad insolvent
Jag har en årsinlomst 630 000 kr och när jag räkna ihop hela summan blev det närmare 1,9 MSEk än 1,6 och undrar då om man kan räkna ut om man är kvalificerad insolvent
Är inte purpurung utan är strax under 50 år
Men hur vet man sånt nör man sökt skuldsanering det verkar inte vara något man kan räkna ut själv

Hur vet man att man år kvalificerad insolvent
Jag har en årsinlomst 630 000 kr och när jag räkna ihop hela summan blev det närmare 1,9 MSEk än 1,6 och undrar då om man kan räkna ut om man är kvalificerad insolvent
Är inte purpurung utan är strax under 50 år
Men hur vet man sånt nör man sökt skuldsanering det verkar inte vara något man kan räkna ut själv
Det går väl alldeles utmärkt att räkna ut själv om man vet vilka skulder man har och räntesatsen och sin inkomst mm och vilket betalutrymme man har. Det finns till och med en excel-mall här på forumet som någon har knåpat ihop där man kan lägga in sina uppgifter. Då kan man ju räkna fram hur lång tid det tar att bli skuldfri alternativt se om skulderna ökar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp