Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Vilken resa något sådant kommer jag aldrig kunna få. Vad härligt för dig o grattis. Jag får sitta hemma o ha tråkigt resten av livet därför känns livet meningslöst
Tack! På ett eller annat sätt kommer du att kunna lösa det också.

Genom att man berättar blir man "fri" och då vågar man mer och kan tänka ut lösningar, när man är mitt i kaoset, så slutar hjärnan att fungera normalt, så var det i varje fall för mig. Jag är mycket duktig på det jag arbetar med, så på den tiden hade jag ett stående erbjudande om jobb för en annan arbetsgivare, men jag hade avstått p g a att jag kanske inte var så pigg på att jobba för dem. Kontaktade dem och gick på intervju och berättade och begärde en signingsbonus som efter skatt skulle täcka mina skulder, berättade också om min skuldsituation. De gick med på allt, men när jag skulle säga upp mig från min "gamla" arbetsgivare så frågade de vad jag ville ha för att vara kvar - jag drog till med att jag ville ha bonus motsvarande det belopp som jag skulle få av min tilltänkta arbetsgivare och till min förvåning så fick jag det. Sedan förhandlade jag med alla jag var skyldig pengar om engångsbelopp och fick faktiskt 300 tkr över på min bonus efter skatt, som blev första kapitalet på mitt sparande och på den vägen är det.
Tyvärr är samhället dömande idag och värre än förut. Så idag är man andra klassens medborgare.

Har i natt med 1,6 MSek i skulder bestämt att släppa allt men har massa frågor
Hoppas få behålla mitt jobb då jag jobbar inom finans.
Ska jag betala lute på några skulder ?
Komner kunna lägga undan pengar kan man göra det tills ev löneutmätning börjar nån skuldsanering lär jag inte få har för ntya lån
Sedan min mans konto o dotterns klnto i deras namn får de behålla sina pengar ?
Min tjänstepension tar det den o betalar av skulddr med ? Massa,frågor inga svar
1. Om du släpper - så skicka en skuldsaneringsansökan via kommunnen samtidigt är mitt råd. Oavsett förutsättningar. Blir du beviljad så slipper du löneutmätning och är skuldfri om 3-4-5 år beroende på betalplan. Om du inte blir beviljad så har du i varje fall försökt och det är gratis.
2. Beror väldigt mycket på vad för finansjobb. om det är fackligt anslutet så hade jag tagit ett telefonmöte med facket om det först så får dom göra bedömning (möte med facket är under sekretess och din arbetsgivare får inte reda på att mötet ägt rum)
3. Om målet är skuldsanering så betalar du antingen på senaste tagna lånet, sen näst senaste efter det om du hinner etc för att köpa skälighet eller så släpper du allt. Prioriterar du något annat lån så kommer du ångra dig om ett antal månader.
4. Du kan lägga undan/göma pengar om du får utmätning. Men i så fall hade jag gjort det första månaderna här under sommarn och inte i höst.
5. KFM kan inte ta din mans eller dotterns pengar om det är deras egna. Däremot om det finns en uppenbar koppling som dom märker. Säg att du fört över 100.000 till dottern någon månad innan utmätning så kan dom få för sig att granska vidare i den saken.
6. Det kan ta en del från tjänstepensionen, men dom får inte ta hur mycket som helst. För de allra flesta personer med löneutmätning så rör dom inte pensionen.

Att släppa är helt klart ett steg i rätt riktning om skuldsanering är målet. Du behöver inte ta nya lån eller krediter och du har därmed brytpunkter också. Dessutom kanske du får det bättre ekonomiskt med löneutmätning ett tag till du får sanering eftersom man behåller förhållsbeloppet. Slipper stressen varje månad med, med räkningar.
Kom bara ihåg att inte prata med borgenärer via mail eller telefon om du släpper allt. Döda all kommunikation och blocka nummer. Säger du något felaktigt så kan det i teorin även om det är ovanligt användas emot dig vid tex skuldsanering att dom har synpunkter på att du sa så här, men det stämde ju inte.

1. Om du släpper - så skicka en skuldsaneringsansökan via kommunnen samtidigt är mitt råd. Oavsett förutsättningar. Blir du beviljad så slipper du löneutmätning och är skuldfri om 3-4-5 år beroende på betalplan. Om du inte blir beviljad så har du i varje fall försökt och det är gratis.
2. Beror väldigt mycket på vad för finansjobb. om det är fackligt anslutet så hade jag tagit ett telefonmöte med facket om det först så får dom göra bedömning (möte med facket är under sekretess och din arbetsgivare får inte reda på att mötet ägt rum)
3. Om målet är skuldsanering så betalar du antingen på senaste tagna lånet, sen näst senaste efter det om du hinner etc för att köpa skälighet eller så släpper du allt. Prioriterar du något annat lån så kommer du ångra dig om ett antal månader.
4. Du kan lägga undan/göma pengar om du får utmätning. Men i så fall hade jag gjort det första månaderna här under sommarn och inte i höst.
5. KFM kan inte ta din mans eller dotterns pengar om det är deras egna. Däremot om det finns en uppenbar koppling som dom märker. Säg att du fört över 100.000 till dottern någon månad innan utmätning så kan dom få för sig att granska vidare i den saken.
6. Det kan ta en del från tjänstepensionen, men dom får inte ta hur mycket som helst. För de allra flesta personer med löneutmätning så rör dom inte pensionen.

Att släppa är helt klart ett steg i rätt riktning om skuldsanering är målet. Du behöver inte ta nya lån eller krediter och du har därmed brytpunkter också. Dessutom kanske du får det bättre ekonomiskt med löneutmätning ett tag till du får sanering eftersom man behåller förhållsbeloppet. Slipper stressen varje månad med, med räkningar.
Kom bara ihåg att inte prata med borgenärer via mail eller telefon om du släpper allt. Döda all kommunikation och blocka nummer. Säger du något felaktigt så kan det i teorin även om det är ovanligt användas emot dig vid tex skuldsanering att dom har synpunkter på att du sa så här, men det stämde ju inte.
Företaget jag arbetar på.är inte fackligt ansluten men får inga nya jobb heller om.jag har privata skulde o arbetar inom ekonomi. Men kan kontakta dem är själv med i facket.
Och völjer nog att släppa allt o kan ju försöka mig på skuldsanering även om jag inte tror jag får någon. Och blir jag arbetslös får jag aldrig ett nytt jobb varför inte ta ut lite alla månader innan skuldsanering startar ? Är det fel ? Föra över pengar till dotteen är det fel ? Jag kan väl göra vad jag vill med mina pengar innan löneutmätningen ska betala på senaste lånet

Blir jag uppsagd pga skulder kan jag bli utan a kassa ett antal månader o då behövs buffert

Blir jag uppsagd pga skulder kan jag bli utan a kassa ett antal månader o då behövs buffert
Behöver inte ha någon buffert då eftersom du är berättigad till skadestånd i storleks ordningen 135K till 200K.

Trist att det förekommer att man blir av med sitt jobb pga privata skulder mest det jag är rädd för inför stundande löneutmätning. Kommer inte heller få något nytt jobb

Ja det är tråkigt men inte något man ska ta hänsyn till.

Ja det är tråkigt men inte något man ska ta hänsyn till.
Jo fast man ska inte bli betraktad som brottsling för man har skulder utan arbetsgicare får skilja på privatliv och sköta sitt jobb.

Jo fast man ska inte bli betraktad som brottsling för man har skulder utan arbetsgicare får skilja på privatliv och sköta sitt jobb.
Vet inte vad du svarade på alls nu.
Kronofogden får inte ta hänsyn till om någon riskerar jobb pga indrivning på lönen.

Om det står i jobbannonsen för att kvalificera sig för tjänsten att det är viktigt med ordnad ekonomi eller nåt i stil med det och det kommer att tas en kredit upplysning så kan man lika gärna vara ärlig från början och säga som det är eftersom man ska också veta att en provanställning kan avslutas utan saklig grund.
Bra skrivet konstigt att de vid min anställningsprocess till nuvarande ekonomiroll varken tog bakgrundskontroll kreditupplysning el provanställning. Och det brukar man göra inom ekonomi. Så där kan ju vem som helst med vilken bakgrund som helst börja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp