Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Han betalar dessa månadskostnader för lånen denna månad så jag kan köpa mig tid och kan även tänka sig att hjälpa mig ett samlingslån på en del av detta och då skulle jag kunna få ner min månadskostnad och sedan håller jag på och kollar extra jobb
Men gud vad skönt med visst stöd, håller tummarna att det löser sig! Är själv i samma sits fast utan barn men förstår rädslan att hamna hos Kronofogden, inte heller där än..

Hoppas du får napp på nåt extrajobb :) Och att du även kan lägga undan en liten slant även om det bara är 200 kr/månad!
För det gör att när ngt oförutsett händer så kankse man har hunnit spara ihop några tusen och kan hantera utgiften.
Många gånger har vagnen vält för mig pga jag inte haft sparade pengar utan tvingats ta krediter. Då ta det längre tid att komma på banan igen. och tack för dina fina ord <3
Tack ja ska på intervju för ett extra jobb här på onsdag. Ja att spara en slant varje månad är ju bra

Jag kommer få mer kvar per månad med jämkning än vad jag trodde. Är det något jag ska ta med om jag ska träffa Nordea ? Att jag kommer få ut ca 38 000 kr istället för 33 000 kr det är ändå 5000 mer.
Nja, du får ju ut mer pga du betalar så mycket ränta. Håll det enkelt. De kommer att begära lönespecar. men du kan använda jämkning iaf för din budget.

Nja, du får ju ut mer pga du betalar så mycket ränta. Håll det enkelt. De kommer att begära lönespecar. men du kan använda jämkning iaf för din budget.
Ok jag ska kontakta Nordea imorgon och även kolla hur mycket tjänstepension som kan vara aktuell att kunna flytta. Ev ett extra jobb på gång, det bör väl vara positivt för mig

Idag känns det inte bra och undrar om jag inte ska släppa allt i alla fall
Men gud vad skönt med visst stöd, håller tummarna att det löser sig! Är själv i samma sits fast utan barn men förstår rädslan att hamna hos Kronofogden, inte heller där än..
Tack för dina fina ord vissa dagar har jag lust att bara lämna allt till kronofogden vissa dagar vill jag kämpa. Det är så svårt detta hur man ska göra

Idag känns det inte bra och undrar om jag inte ska släppa allt i alla fall

Tack för dina fina ord vissa dagar har jag lust att bara lämna allt till kronofogden vissa dagar vill jag kämpa. Det är så svårt detta hur man ska göra
Det hjälper om man skriver ner alla steg du har planerat. Och för varje steg blir det tydligare för vad utfallet kommer att bli. Hur mycket varje steg kommer att hjälpa dig klara din ekonomi. Om det krävs ett år eller 2 för att komma på fötter, att ha en välfungerande ekonomi även om man har skulder, då är det ju värd det. Men ser du att det kommer att ta fler år än så kan det vara en plan att istället satsa på skuldsanering. Du behöver ju inte ha löneutmätning för att söka skuldsanering.
Det tog mig 1,5 år för att skapa en hållbar ekonomi, där jag klarar av att leva utan för mycket press, men även dar jag kan blir skuldfri inom överskådlig tid. Ge dig lite tid.
Du klarar det! Andas.
Har du fått eller sökt hjälp för din mentala hälsa? Håller tummarna att du får hjälp snabbt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp