Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Nu har vi äntligen fått hem vår nya katt ny personlighet. Känns extra bra att tagit den från ett katthem finns så många katter som behöver hem den är så snäll o go. Redan funnits sig till rätta. Så nu har jag annat att tänka på

Det beror vad du har för yrke.
Som tillsvidareanställd skyddas man av regelverket i lagen om anställningsskydd.
För att bli avskedad krävs enligt 18 § att man grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren. Bestämmelsen tar endast sikte på svåra fall där det är fråga om avsiktliga eller grovt vårdslösa handlingar som inte ska behöva tålas i något kontraktsförhållande.
Som exempel kan nämnas illojal konkurrens eller brottsliga gärningar såsom stöld eller misshandel som riktar sig mot arbetsgivaren.
Din privatekonomi utgör inte grund för ett avskedande från företaget sida.

Som tillsvidareanställd skyddas man av regelverket i lagen om anställningsskydd.
För att bli avskedad krävs enligt 18 § att man grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren. Bestämmelsen tar endast sikte på svåra fall där det är fråga om avsiktliga eller grovt vårdslösa handlingar som inte ska behöva tålas i något kontraktsförhållande.
Som exempel kan nämnas illojal konkurrens eller brottsliga gärningar såsom stöld eller misshandel som riktar sig mot arbetsgivaren.
Känner någon till ett fall där man fick sparken pga privat ekonomi?

Det stämmer inte.
Jag fick lämna min anställning till följd utav skulder. EUs lagstifning trumfar i det här fallet anställningsskyddet.

Anställningar på SÄPO, Försvarsmakten och dylikt ska vi inte ens gå in på.

Anställningar på SÄPO, Försvarsmakten och dylikt ska vi inte ens gå in på.

Det ligger nog lite i det. Säpo har jag inte haft att göra med. I alla fall inte gäldenärer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp